Skallvärk från Hell

Fan, kan inte smälta det osannolika i att jag drabbats av hjärnhinneinflammation IGEN - bara 1½ år efter förra gången?!? Att jag skulle vara en av de där 0,1 % som återfår det, är ju sjukt oturligt. :-( Men, men ... bara att gilla läget och hoppas på en snabbare återhämtning än sist. (Tog ett år innan jag var helt återställd från alla symtom då...)

Den typ av skallvärk man får av åkomman liknar inte på något vis "vanlig" huvudvärk. Den här sitter mer baktill, ned mot nacken och ryggradens övre del. Och trycket i skallen ska vi inte tala om. Varje gång jag byter läge så pressar det i huvudet så man tror det ska explodera, rent utav. :-o Nacken känns som en smal pinne som ska balansera och hålla upp en blyboll (huvudet alltså). Jävligt obehagligt.

Får se om jag får alla neurologiska symptom jag fick sist också. Dvs. hörsel/syn/smakförändringar, problem med motoriken, värk i hela kroppen - precis under hudytan, balansrubbningar, svaghetskänslor, etc etc. Blev otroligt deppig igår kväll, då jag var dum nog att igen Googla på sjukdomen. Hittade en artikel som berättade att om man haft återkommande hjärnhinneinflammationer (av den typ jag har) så kunde man senare i livet få inflammationen i själva hjärnan, vilket är dödligt. :-O Kul läsning ... :-( Jaja ... nog om det nu.

Har av särbon fått en ny mobil - en android! Tack, tack! :-) Har inte bytt mobil sedan urminnes tider, så det var dags. Har suttit och pulat med den en hel del idag. Något måste jag ju göra för att inte ledas ihjäl, när jag är så robotaktigt stillasittande som just nu. Har bl.a laddat hem massa kul appar som jag får undersöka vidare när jag piggnat till lite.

Avslutar den här roliga uppdateringen med att lägga in en bild jag tog med androiden, på mitt gosiga yngsta barnbarn, som var på besök idag. (Nej, den här formen av hjärnhinneinflammation smittar inte!)



Godnatt, nu ska jag försöka sova, trots värk och elände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0