Musiknostalgi del 1

Har haft en musik-nostalgi-tripp senaste veckan. Tänkte dela med mig lite av vad jag lyssnat på genom åren.
Startar med den skiva som var den första jag verkligen hajjade till över och LYSSNADE på ordentligt - om och om och om igen. Nämligen Magnus Ugglas platta "Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt". Minns det som igår ... var tretton år gammal och gick på Humlans ungdomsgård, då en av ledarna satte på den då helt sprillans nya plattan och jag fullständigt äääälskade den! Här är en av de låtar som var min absoluta favorit:



En annan favorit från den plattan var denna:



Även efterkommande plattor gillades av mig. När jag var runt sexton gick jag och en tjejkompis runt på stan med en gigantisk bergsprängare med Uggla på högsta volym. Man kunde verkligen relatera till texterna, minns jag. Lite svårare idag dock, hehe. (tack och lov ;-))
Fortsättning på nostalgi-musik-trippen kommer en annan dag. ;-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ler och nickar instämmande =D

2011-10-16 @ 13:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0