Monday

Fick idag i brevlådan en för tidig födelsedagspresent av mamsen min. Hon bor ju i Finland, så därför blir det en del brevväxling mellan oss - i brist på "live"-möten. Hon (och hennes karl) var ju hit för inte så länge sedan och jag fick faktiskt redan då för tidiga presenter (skjorta och tights), men tydligen ville hon ge mig även detta.
Tack mamma! :-)


Utöver det har jag inte gjort ett smack senaste dygnet. Sonen stack igår eftermiddags till sin far för en "pappavecka" och dottern och dotterdottern, som varit här under helgen, stack till sitt. Särbon åkte till sitt Ornö och tog hunden med sig. Bara jag kvar hemma alltså, under ett helt dygn och det var verkligen välbehövligt! Har STORT behov av ensamtid, nämligen!

Som underhållning åt mig själv roade jag mig bland annat med att fota mig själv, sittandes på muggen, hahaha. Korten är tagna med Androiden så kvalitén är ju som den är, men det gör inget, tycker jag.





Vad roar ni andra er med på toaletten? ;-)

Nu kom precis särbon hem och vi har beställt varsin pizza. Är så jävla knubbig ändå så skit samma, känns det som. MEN ... jag äter faktiskt extremt nyttigt den mesta av tiden! Knubbigheten beror inte på fel/för mycket matintag, utan på de förbenade antidepressiva medicinerna jag äter igen sen en tid tillbaka. Håller som bäst på att trappa ut dem igen, för att försöka med en annan sort, som kanske och förhoppningsvis INTE ger sådan viktökning!?!

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Jag läser på dass!!! Alltid, oavsett vad jag ska där o göra...så det blir låånga kisspauser ibland, haha, kapitlet måste ju avslutas.

Har ingen käck mobil som jag kan ta bilder med, har en urenkel historia som man bara kan ringa med, men det gör ju knappast någon nuförtiden.

Idag beställdes glasögon för 9.000 så någon ny mobil är inte aktuell närmaste året, suck.

Men det behövdes, synen var ordentligt förändrad efter fem år och Hasse får egentligen inte köra bil utan brillor!

Ensamtid ja, vet du, om du o jag bodde grannar så skulle vi bergis inte ses mer än en gång i månaden...

Jag sitter ju själv och ugglar för det mesta, man har skaffat sig egna rutiner och vanor, de kvällar Hasse inte jobbar blir helt knasiga när jag inte kan göra som jag brukar..

Ikväll ska jag för ovanlighetens skull kolla på teve, ska spana in nya 1700-tals-serien på ettan. Älskar historiska serier, ju äldre tider desto bättre. Jag har nog levt många tidigare liv jag..

Kram till syster från syster

2011-10-24 @ 20:38:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Annica

samma här. :( jävla mediciner..

2011-10-24 @ 22:08:37
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Så kul att du börjat blogga igen, har saknat dig massor.

Det där med att öka i vikt av mediciner känner jag så väl igen, ökade rejält i vikt när jag under en period år dessa och tyvärr så fastnade kilona kvar..vilket jag också fått höra många gånger av min egen morsa som trycker ner mig varje gång vi ses med sina gliringar

2011-10-25 @ 00:15:29
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kära syster Paula! Jo, jag brukar också läsa på muggen, men nu när jag fått en sprillans androidmobil måste jag ju testa alla dess funktioner, så därför blev det som det blev, hehe.



Ja herregud ja, glasögon är inte billigt! Köpte nya för ett par år sedan. Är halvblind utan brillor, men använder dem ändå bara när jag ska köra bil eller kolla på TV. Jag har faktiskt inte ännu drabbats av "ålderssyn". Ser som en örn på nära håll och en meter framåt ungefär. Sen blir det suddsudd.



Haha, nä, kanske har du rätt och det inte skulle vara någon mening att bo närmare varann, eftersom vi båda ändå är ensamvargar. ;-) Men det skulle ändå vara rätt gott att veta ATT man kunde, om man ville! :-)



Ps. Samma här, älskar också "kostym"filmer/serier. Fast mer ur estetiskt perspektiv än något annat. Irriterade mig dock på att vissa skådisar lät som de läste innantill, i den här nya serien. Sådär högtravande teaterlikt. Urk. jaja ... ska ändå följa serien!



Kramar!/Lillasyster.

2011-10-25 @ 01:45:28
Postat av: Tette - svarsinlägg

Trist Annica, att du upplever detsamma med medicinerna. Otroligt irriterande biverkning. :-/



Och du med Nina. Fan - räcker det inte att må skit, ska man behöva bli som en jävla padda dessutom?!? hehe. Jaja ... vad gör man om man nu inte fungerar utan medicin och det gör jag uppenbarligen inte?? :-(

Måste ju säga att din mor verkar mer än lovligt klumpig! Varför gör hon så? Har du frågat henne?



Tack också för att du saknat mig! :-)

/Tette.

2011-10-25 @ 01:49:42
Postat av: Nina

Tyvärr är min morsa av den sorten som njuter av att trycka ner andra, och tala om för andra vad hon tycker och tänker även om det sårar.

2011-10-26 @ 11:16:35
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-( Sorgligt att höra Nina! Men du får tänka som så att det är synd om henne, som har det behovet, så kanske det går liiite, liiite lättare att hantera?!

Kram!/Tette.

2011-10-26 @ 15:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0