Min födelsedag minsann!

Så har då min 47:de födelsedag snart passerat. Har blivit firad från det jag vaknade till kvällningen. :-)
När jag kom ut i köket imorse, satt särbon och dottern min (och hundarna såklart) där med frukosten färdig, inslagna paket och sjöng för mig. Mys!
Några timmar senare kom även sonen och barnbarnen för att fira mig. Gullingar! :-)


Fick en väska, (som ser mycket coolare ut på riktigt - som en miniatyrportfölj), jag önskat mig och blommor av särbon. Och ett "pingel"-halsband jag också önskat mig, av dottern med barn. :-)


"Pingelhalsbandet" lite mer i fokus. (Dottern ville som ni ser dock INTE vara med på bild ;-)) Halsbandet är tänkt att bäras av gravida, för att barnet i magen sen ska känna igen det pinglandet ljudet, när det fötts. Men vad fan ... mina tarmar kanske också gillar pingelljud?!? ;-)


Mormors älskade Elvisunge! Han hade tillverkat en egen present åt mig ->


Nämligen en maskmagnet till kylskåpet! Gullig va?!! :-) Tyckte den passade att hålla upp kortet jag fick från mamsen min häromdagen. De matchar varandra! hehe 


Mormors älskade Isoldeunge! Även hon hade tillverkat egen present åt mig! ->


Nämligen ett armband - det färgglada längst till vänster! Fint va?!! :-)


Rosorna jag fick, av särbon och av sonen min. Fick även en stor påse snask av sonen, hm ... ajajaj ... ;-)

Efter att barn och barnbarn gått hem igen, blev jag bjuden på middag på restaurang av darlingen. Mums!





Efter middagen och väl hemma, så kom storasyster Tita och gratulerade mig också. Gulligt! :-)  Och utöver det har jag fått ooootaliga grattishälsningar via FB (fantastiskt kontaktforum ändå! ;-)) och en del mail. Är hur nöjd som helst med dagen som gått! Tack alla! :-)

Nu blir det avtvättning så att jag kan sova bums efter True Blood. Ska nämligen upp 05 imorgon, för att åka ännu ett varv till SÖS. Då för att träffa en hjärtläkare, som ska ge mig svaren på testerna man gjorde förra veckan. Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Håller förstås tummarna just nu för att det är en bra doktor du får träffa och för att besöket blir givande och bra.

Härligt att se nästan hela familjen...hade inte Zabina sminkat sig, hehe?

Kramiz

2011-10-27 @ 14:32:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack syster och ja, det var en bra doktor idag. Testerna hittills gjorda visade på ofarliga extraslag och inget hjärtfel. Ska dock bli kallad tillbaka för ett arbets-Ekg. Mycket pga ärftlighetsrisken (som nu visat sig i och med Tomas, dig och då förmodligen vår far) för kärlsjukdom. De viss se hur kärlen funkar vid påfrestning alltså. Vilket ju är bra, även om jag bävar för cykeljäveln, hehe. ;-)



Nä, Zabina är inte alls typen som inte vågar visa sig omålad. Hon går nästan alltid så till vardags, även bland folk alltså. Precis som jag. :-)



Kramar!/Lillasyster.

2011-10-27 @ 16:08:42
Postat av: Nina

Kikar in så här på nattkröken och grattar dig i efterskott på födelsedagen! Så fina barnbarn du har riktiga ögonstenar bägge två, man märker att åren har gått när man ser vad dom har vuxit. Kram

2011-10-28 @ 01:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0