Jäkla krämpor ...

Som om inte hjärnhinneinflammation och ständigt hög ångestnivå (med tillhörande diverse symptom - mentala som fysiska) vore nog ... Nejdå, till det har jag nu också fått någon form av ryggskott/nackspärr i övre delen av bröstryggen och axeln/nacken. Främst på höger sida. Kan knappt röra mig utan att det smärtar som FAN och låser sig. :-( Det här infann sig hux flux under natten till idag. Varför?!? Har inte gjort ett smack som borde framkalla skiten! :-o

Och sedan en knapp vecka tillbaka har jag även en väldigt ömmande knuta på vänster sida av halsen. Strax bredvid adamsäpplet, ungefär där man känner pulsen som bäst. Det sistnämnda ska jag ta upp med infektionsläkaren jag har återbesök till på torsdag, tänkte jag.

Ska även påbörja en ny hjärtutredning på torsdag. Inte för att jag vill det, utan för att de på vårdcentralen råkade fånga ett extraslag de aldrig sett förut, på mitt senaste vilo-ekg. Ska in till hjärtmottagningen på SÖS två dagar nu i veckan och en dag nästa vecka, så får vi väl se vad de kommer fram till. Inget nytt, hoppas jag!

Nej, går inget bra att sitta och skriva här, med det skumma ryggskottet, eller vad det nu är. Beger mig till soffan istället och fortsätter oja mig där, inför särbon, hehe. ;-)

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Det är väl alltid bra att dom utreder, vore ju bara himlans käckt om dom kom fram till något också...

Jag har mått bra med mitt hjärta sedan jag slutade röka....vink vink

Kramen

2011-10-18 @ 17:43:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jomen jag har ju några år på mig, innan jag rökt lika länge som du hann med innan du slutade! haha ;-)

Nejmen allvarligt så är det självklart dags att sluta röka för mig också! Känns bara inte så motiverande när jag redan nyligen gått upp 32!!!! kilo av de senaste antidepressiva, att utsätta sig för mer som förmodligen ger viktuppgång. :-o Vojne, vojne ... men förr eller senare så ska jag också ta itu med rökningsolaten!

Kram syster!/Tette.

2011-10-18 @ 18:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0