Konverteringproblem

Blir så jävla trött på tekniska göranden! Antagligen för att jag inte ÄR särdeles teknisk, eller vad tror ni?!? ;-) Hur som helst - testade att spela in Jace Everetts låt Bad Things med mobilen tidigare ikväll och det funkade väl sisådär. Ljudet blir ju hejsanhoppsan, men men ... Hur som helst - filen var stor som ett hus och jag har ägnat HELA KVÄLLEN och halva natten åt att hitta ett filkonverteringsprogram som faktiskt funkar. Har provat säkert tio stycken, men alla lyckades hacka ihop filen så det blev olyssningsbart. :-O

Till slut hittade jag dock en som funkade i alla fall någotsånär. Bildkvalitén är nog mest usel för att rummet är mörkt och ljudet ... låter som jag står instängd i en konservburk ungefär, hahaha. Tänker ändå lägga ut den här, så jag får någon lön för konverteringsmödan! Håll till godo ;-) och godnatt!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Skitbra! Gillar hur du gjorde en helt egen version istället för att efterlikna originalet så mycket som möjligt, det kändes fräscht och spännande! :)

2011-10-08 @ 08:20:52
URL: http://www.tvfnask.se
Postat av: Sofia

Tycker att det var en väldigt bra version av låten, kul att få lyssna på!

2011-10-08 @ 10:50:34
URL: http://indivinenature.blogspot.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tusen tack båda två! Mycket roligt att få så trevliga kommentarer. Kul att ni gillade min version! ;-)/Tette.

2011-10-08 @ 11:06:16
Postat av: Kajsa

Nämen, åh vad skoj att du har börjat skriva igen. Nu måste jag genast läsa ikapp, verkar ju vara ett tag sen du började :P

Ha det så gott, så hörs vi snart igen!

2011-10-08 @ 12:28:06
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack, anonyma människa. Hade ju varit kul med ett avsändarnamn, så jag vet VEM jag ska tacka bara. ;-) Men hur som helst, välkommen tillbaka till min blogg/hemsidesvärld. ;-)/Tette.

2011-10-08 @ 12:31:58
Postat av: Kajsa

Nämen vad konstigt, jag skrev ju mitt namn i rutan "namn" trodde det syndes då?

Hur som helst så är det jag, Kajsa, om du kommer ihåg mig?

//Kajsa

2011-10-08 @ 15:09:56
Postat av: Tette - svarsinlägg

Klart jag minns dig, Kajsa, särskilt i kombination med Grodan. ;-) Och nu ser jag ju att det faktiskt står ditt namn även över första inlägget. Bara jag som valt så dov färg på texten där, att jag inte ens själv ser den, hahaha. ;-)/Tette.

2011-10-08 @ 18:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0