Gyn och klimakteriet

Trots att jag absolut inte känner mig i skick till att göra ett smack, mer än sitta i sängen och oja mig över skallvärken/trycket, så hasade jag mig imorse iväg till gynekologen. Har väntat på tiden där i evigheter och hade ingen som helst lust att behöva vänta lika länge till, nämligen.


Testar nya mobilkameran. Och se så pigg jag ser ut med hjärnhinneinflammation och allt ... 

Hur som helst - vad de gjorde (bland annat) var att ta hormonprover på mig, för att se hur långt in i klimakteriet jag kommit och det pga att jag har en massa symptom sedan ett år tillbaka (plus oregelbunden mens) och man ska alltså ta reda på om dessa symptom har med just klimakteriet att göra. Om fyra veckor får jag svaret.

För min del får gärna mensen försvinna för gott och det helst NU. Finns ju ingen som helst anledning att ha den skiten mer, när man ändå inte ska ha fler barn! Fick min första mens när jag var blott tio år gammal, så jag tycker jag kan det där nu. Under snart 37 års tid har jag alltså blödit - regelbundet som en klocka (förutom sista året då) - varje månad. Kommer inte sakna det, kan jag säga direkt! ;-)

Nej, tillbaka till sängläge nu. Orkar inte sitta långa stunder, eftersom det trycker så förbannat i skallen då. Tyvärr får jag istället ont i hela kroppen av att ligga ned långa stunder, men men.
Avslutar med några färska foton.


Min goa son, häromdagen, när han var barn och hundvakt åt sin storasyster.


Dessa två var det han passade, sonen ->
Mitt älskade barnbarn Elvis och dotterns jycke RoddyTheDog.



RoddyTheDog i närbild.


Och avslutningsvis min övervakare. Eller nja ... darling heter det kanske?! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0