Dagen som gått

Har ju haft sjukt ont i höger axel/nacke/övre delen av ryggen/skallen senaste dagarna, men kände mig liiiite bättre imorse när jag klev upp. Gick därför till salongen sonen min går sin treårspraktik på, tre dagar i veckan och fick där hårfärgen uppfräschad av honom. Tack för det, älskade barn! :-)


Ovan före, nedan efter uppfräschning av hårfärg. Som ni ser på före-bilden, är jag råttfärgad med skarpa inslag av grått, numera. Hugaligen! :-o ;-) Tur det går att fejka bort, hehe.


Snabbt hem och slängde på ett par maskiner tvätt efter det och sen gav jag mig iväg till min onsdagsterapi. När jag inte är sjuk så tränar jag alltid precis innan, men det orkar jag inte ännu. Kommer att hoppa över även fredagsträningen, men från nästa vecka hoppas jag att kunna återuppta den igen. Fick hur som helst lite massage av terapeuten idag, vilket var väldigt behövligt. Tack.

Imorgon blir det ett par timmar på SÖS (Södersjukhuset, Stockholm). Först ska jag till hjärtmottagningen och få en dygnsregistreringsapparat påkopplad och direkt därefter ska jag träffa infektionsläkaren, angående hjärnhinneinflammationen. Och sen blir det en sväng dit imorgon igen, för att ta bort ekg-apparaten och även då göra ultraljud av hjärtat. Svaren på testerna får jag inte förrän torsdag nästa vecka, då jag ska få träffa hjärtläkaren.

Känner mig smått stressad över de här proverna, måste jag erkänna, men det är väl lika bra att få dem överstökade och jag får ju ändå vara tacksam över att mina symptom blir tagna på allvar.

Lite Bubble Witch (ett spel via FB) och sen isäng. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åhh, vad perfekt att ha någon så nära som kan hjälpa dig med håret, ja nu vet jag ju att du är bra på det själv med ;)

Jag har ingen, och det blir ju så förbaskat dyrt varje gång man behöver fylla i utväxten/göra nya slingor, för jag måste ju ta det på salong =/



Lycka till nu med allt vad prover hette och så!



Kram

2011-10-20 @ 12:28:18
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja det är verkligen perfekt! :-) Har tänkt på det många, många gånger genom årens gång, när jag själv varit aktiv frisör, att herregud vad mycket pengar man ändå sparar på att slippa ta hela familjen till en salong och betala fullpris. :-o



Och tack för "provpeppet"! Är nu riggad med hjärtregistreringsapparat.



Kram!/Tette.

2011-10-20 @ 15:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0