Nattsudderitankar

Hittade den här AB-artikeln, med rubriken: "Glad och positiv? Kul för dig. Men du kan ha fel på hjärnan." ikväll och Gud så tröstande att äntligen få höra (läsa) att det kanske rent av är en defekt på hjärnan som gör att vissa är sådär äckligt positiva alltsom oftast. (Medan andra av oss verkar befinna oss i ständig, hopplös melankoli, haha)
Vet nu inte om det ska gå att tro på vad artikeln säger, men det gör inget - kändes ändå gott en liten stund. ;-)


Mer spännande som hänt ikväll då ... Jo, upptäckte att jag helt missat att Lena Ph gift sig med Per Holknekt och det skedde tydligen dessutom för över ett år sedan. :-o Ja, så går det när man vägrar läsa skvallertidningar. Men ändå ... tycker ju att jag borde fått höra det någonstans ändå på något sätt. Inte för att det är viktigt såklart, haha, men herregud - Lena är ju ändå en världsstjärna ... i Sverige i alla fall. ;-)


2007 var jag och såg showen som hon och Orup satte ihop. Egenligen var jag noll intresserad av just Lenas musik, men jag är ett gammalt Orupfan och därför fick jag ju stå ut med att även hon var på scen. Hon ÄR ju dock jävligt musikalisk (och rätt rolig också, när hon sätter den sidan till).



Det slår mig nu att Lenas make Per faktiskt är lite lik Orup. Även om jag naturligtvis tycker att Orup är hundra gånger snyggare. ;-) Var som sagt ett stort fan av honom när han precis slog igenom - alltså någongång under 80-talet. Minns som igår den första videon jag såg av honom på TV. "Är du redo?". Blev blixtförälskad!! haha. Den förälskelsen höll starkt i sig under hans två fösta plattor och jag var och såg honom live ett antal gånger.



Var på den tiden tillsammans med en man som - hör och häpna - var väldigt lik just Orup. ;-) Så lik att min dotter (då 4-5 år gammal) var helt säker på att det var hennes bonusfar hon såg på TV och inte någon främmande gubbe vid namn Orup. :-)



Vet inte om det går att se likheterna såhär på stillbild, men hur som helst var han lik Orup. Var - han är dessvärre död sedan ett antal år tillbaka. Ganska läskigt faktiskt ... av de mer seriösa förhållanden jag haft så har mer än hälften av killarna/männen nu dött. :-o Närmare bestämt fyra stycken. Inte medan jag var tillsammans med dem, men ändå. Den första blev ihjälhuggen med kniv, nästa hoppade framför tunnelbanan, den tredje dog i cancer (dotterns far) och han här ovanför dog av en överdos heroin. Hemskt! :-/

Och med de orden säger jag Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Eftersom jag inte kommer vara hemma den dagen du fyller år, och inte heller ha tillgång till internet, så vill jag redan nu säga Grattis i förskott til dig!

Jag hoppas du kommer få en riktigt bra födelsedag!

Kram

2011-10-24 @ 13:40:41
Postat av: gitte

Hej på dig!!!

Ja du har missat att Lena PH gift sig..och jag har missat en ännu större händelse , att DU bloggar... läste ju för många år sedan din hemsida flitigt...och inser nu att..här har jag nog mkt att ta igen. Trist med dessa prinsar du förlorat...o han...kopian till orup..minns jag väl, men du han var snyggare än orup! Sen tänker jag så det knakar o kan inte komma på vilka de två första var..som dog.... Kram på dig annars... o vi hörs.. Gitte

2011-10-24 @ 16:07:19
URL: http://gittesblogg.blogspot.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Kajsa! :-) Kram!/Tette.

----------------------------------

Gitte - Äh, du har inte missat något av spänning här ändå! ;-)

Och ja, Bosse lär du ju minnas, om inte annat så den gången när han skulle ta sig in i din lägenhet i ICA-huset och vi fick ringa polisen ... :-o Remember? ...



De första två som nu är döda ... den första var från Bålsta, om du minns honom då? Den allra första jag förlovade mig med by the way. (Av en hop efterkommande, oups, hehe).

Den andra var en trumslagande norrman jag bodde ihop med några år, men det var efter du flyttat, så honom har du kanske inte koll på?



Kramar tillbaka!/Tette.

2011-10-24 @ 16:57:26
Postat av: Destiny ♥

Har du haft en bra dag :D?

2011-10-24 @ 21:18:33
URL: http://danamisaghi.blogg.se/
Postat av: Skalman

Haha f*n va najs artikel!

2011-10-24 @ 22:41:51
URL: http://vampyrskalman.blogg.se/
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jotack Destiny. Och själv?



Skalman - Ja eller hur?! ;-)



/Tette.

2011-10-25 @ 01:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0