Ajajaj ...

Fick i maj -09 hjärnhinneinflammation (av virus). Hade efter det huvudvärk i säkert ett halvår och en massa andra mystiska symptom (motoriska/neurologiska) under ett halvår till, med andra ord ... tog ett år ungefär att bli återhämtad från skiten.

Endast 1-3 % av befolkningen får den här typen av hjärnhinneinflammation. Och endast 0,1 % återfår sjukdomen. Jag är unik - har nämligen precis kommit hem från sjukhuset, efter att ha haft huvud/nackvärken från HELL under några dagar, och fått samma diagnos igen - hjärnhinneinflammation. Kul, kul. :-(


Såhär pigg såg jag ut maj-09, när jag precis fått hjärnhinneinflammation.

För att få fram diagnosen krävs en jävla massa blodprover och ett ryggmärgsprov. Det har de alltså tagit på mig igen, igår. Jag skulle egentligen ha blivit inlagd några dagar, men jag hade ingen lust med det, utan åkte hem istället. De gör ju ingenting på sjukhuset som jag inte kan göra hemma nu ändå - medicinera alltså. Och hemma får jag ändå sova när jag vill, får lugn och ro, vilket jag inte fick när jag förra svängen lades in på infektionsavdelningen under några dygn. Herregud, går ju inte att sova överhuvudtaget på ett sjukhus. Konstant en massa konstiga ljud, pipanden, andra patienter som härjar runt, etc. Hemskt!

Tyvärr kommer ju nu också min fysiska träning bli lidande X antal veckor framöver. Skit också! Jag hoppas VERKLIGEN att det inte tar ett år den här gången också, att återhämta sig! Jävla skit alltså, att behöva få sjukdomen igen. Och så tätt inpå förra omgången dessutom. :-( Jaja ... inte mycket att göra åt, det är som det är, tyvärr.

Hoppas ni andra mår bättre i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0