Utökar låtlistan lite

Trots att jag har jordens hosta och ont i halsen så kunde jag inte hålla mig nu från att slita fram gitarren och sjunga lite. Eventuellt ska jag trubadura med min gamla spelpartner Lena i slutet av november och jag börjar bli rätt trött på min vanliga reportuar, så jag försöker nu hitta nya låtar jag vill spela.

Förutom "Bad Things" som jag ju redan tog ut och lärde mig för ett litet tag sedan, så har jag nu även tagit ut två andra låtar. Lägger min version av "Bad Things" (Jace Everetts ledmotiv till serien True Blood) här en gång till förresten, ifall någon missade den sist. ;-) OBS! Inspelat i mitt kök via mobilen! ;-)



Den andra låten är "Gone gone gone", av/med Robert Plant/Alison Krauss:



Tror att den kan passa bra för mig och Lena att göra en duett av och naturligtvis får då jag vara mansrösten! ;-)

Tredje låten är även det en Jace Everettlåt. Nämligen "I gotta have it". Blir en bra utmaning åt Lena också, eftersom hon spelar munspel! :-) Hittade bara ett klipp av rätt usel kvalité med den låten, men lägger den här ändå. (OT måste jag ju säga att Jace är en riktig goding i mina ögon! Liiite väl ung kanske, men å andra sidan har jag faktiskt bott ihop med en man som bara är ett år äldre än honom. ;-))



När jag tar ut/repar in nya låtar så kör jag dem om och om igen i dagar, tills de sitter där de ska. Antar att grannarna spyr efter ett tag, för att inte tala om familjemedlemmarna. Fast ... bortsett från särbon, så är ju mina ungar vana vid det. Förövrigt gör sonen min likadant när han repar in nya låtar, så vi pinar så att säga varann, haha. ;-)

Men fyyy vad ont i halsen jag har nu, känner jag. Och i luftrören. Det var nog ingen bra idé ändå, att sätta igång och sjunga nu, men vad fan ... längtar ju efter det samtidigt. Har nog inte sjungit så lite i hela mitt liv, som jag gjort senaste typ tre åren. Finns lite olika orsaker till att jag låtit bli, men en av dessa är att jag helt enkelt inte känt att jag orkar/kan och då har jag heller inte haft så stor lust som jag brukar. Hoppas det blir ändring på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0