TV-babbel

De elektriska stötarna i skallen fortsätter. Var tvungen att sätta mig i soffan och fixera blicken på TV:n ett par timmar, för att på så vis slippa dem en smula.

Jag är ingen TV-människa alls egentligen. Normalt sätter jag inte ens på TV:n, utan tittar bara någon enstaka gång, om någon annan satt på den. Skulle lugnt kunna leva utan den apparaten! Men när den nu finns så kan man ju nyttja den och det gör jag i höst mycket mer än vanligt.

Det jag ser så gott som varje avsnitt av är:

True talent


Går fem dagar i veckan. Min favorit är Dimitri, även om jag tycker att lilla Sofia har den bästa rösten. Två andra favoriter till mig var Sara och Fred, vilka båda blivit utröstade.
Varför Emelie är kvar i tävlingen övergår mitt förstånd. Hennes röst är i mina öron helt medioker. Ogillar dessutom starkt hennes genre - musikalmusik. Överhuvudtaget har jag jävligt svårt för skolade röster. De blir opersonliga, låter konstlade och besitter ingenting av det JAG vill ha av en röst.

Ensam mamma söker


(Som numera även innefattar en ensam pappa)
Vet inte riktigt varför jag tittar på skiten, men det är något absurt över det hela, som tilltalar mig. Dessutom är jag så fascinerad över speakerns röst. Det låter som hon storler när hon pratar. Nästan skrattar fram orden.
Tycker inte så mycket kring personerna som är med den här omgången, så jag hoppar över vidare kommentarer här.

Anno 1790


En kriminalstory med avslutande avsnitt. Tittar mest på den för att jag älskar "kostymserier/filmer". Älskar det rent bildmässigt alltså! Tycker dock att en hel del skådisar i den här serien låter som de läser innantill, vilket stör mig. På samma vis som skolade sångröster.

Downton Abbey


En släktkrönika och även det en "kostymserie" jag ser, främst för bildspråkets skull.

Bonde söker fru


Samma här som med Ensam mamma ... tittar mest för att det är lite absurt alltihop. ;-)

Bron


Svensk-dansk kriminalserie med fascinerande, spridda karaktärer.

True Blood


Vampyrserien som Alexander Skarsgård är med i. Älskar vuxensagor och jag ser det här som en sådan. Tilltalas av passionen som finns hos vampyrer, om man ska tro på sagorna. ;-)

Idol


Är inte riktigt lika intresserad av Idol den här säsongen. Beroende på att ALLA är barn och känslan därför lite blir som att bli inkastad i en ungdomsgård. Tycker dock att Molly är överlägset bäst. Skulle helt klart kunna tänka mig en skiva med henne! Jag hoppas innerligt att hon vinner, annars är det fanimig skandal!

Så mycket bättre


Nya säsongen har ju precis börjat, men jag kommer förmodligen att se varje avsnitt. Gillar konceptet mycket!

Program jag ser lite nu och då, när andan faller på. Oftast på webTV:

Merlin


Även det en "vuxensaga", som dessutom innefattar det bildmässigt vackra från "kostymfilms"genren.

Sommarpratarna


Intressant upplägg, där man kommer de medverkande lite mer in på djupet. Inbillar jag mig i alla fall. Hur som helst är det en väldigt avslappnad och okonstlad känsla i programmet, vilket jag gillar.

Skavlan


Tittar mest om det är någon extra intressant person med.
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, det var nog i stort sett allt. I alla fall allt som är av återkommande art. Spännande va?!? Vad tittar ni på? :-) 

Kommentarer
Postat av: Jerry

"Så mycket bättre" gillar jag väldigt mycket. Håller med dig om upplägget. Bra TV. Håller också med om att Idol känns väldigt ungt i år. Ointressant på något vis. Såg "Allt för Sverige" häromdagen och gillade även det upplägget förutom de fjantiga tävlingarna. De kunde de ta bort, de blir intressant ändå. Sen är jag "Amazing race" nörd... älskar det programmet. Kollar alltid. "Robinson" på TV4 följer jag också. Gillar det sociala spelet mellan deltagarna.



Annars? Nja, nyheter och debattprogram och ibland någon fotbollsmatch när Zlatan är med...(;-)



Sen har jag senaste tiden också börjat gilla alla dessa matprogram... måste ha med åldern att göra...hahaha! Kram på dig!!

2011-11-02 @ 13:29:31
URL: http://jerryolsson.wordpress.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack för svarskommentaren Jerry! :-)

Jamen det såg jag ju också kom jag på nu, "Allt för Sverige"! Tyckte också det var ett intressant program, men fattar inte varför folk ska röstas ut?! Hade ju varit MYCKET roligare om man hade fått följa alla, då de fick träffa sina svenska släktingar!! Känns som man även som tittare blir lite snuvad på konfekten på det här viset. :-(



Och jo, jag ser faktiskt också på en del debattprogram (nyheterna däremot skiter jag i - blir bara deppig - känns som det räcker att bläddra igenom kvällstidningen och det man får sig tilldelat genom nätet), men inget jag följer slaviskt, därför skrev jag inte in det i listan.



Matprogram HATAR jag så NEJ, det har inget med ålder att göra! ;-) Jag har har aldrig varit intresserad av matlagning och den olusten har för mig nog snarare blivit större med åren, än mildare! ;-D



Kram!/Tette.

2011-11-02 @ 13:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0