Trevlig första Advent



Trots att jag mår SKIT så har jag och mina goa barn lyckats med konststycket att putsa, feja och adventspynta. Vi åt sedan lasagn till middag och efter det kom sonen och jag på att vi skulle sjunga/spela Stilla Natt, för att få upp adventsstämningen lite extra. Vi passade på att spela in det på sonens IPhone så ... varsågoda! ;-)



Resten av kvällan har tillbringats i TV-soffan. Lite fler gryniga foton.


Sonen checkar om vi har någon video att kolla på.


Kolla in stilen på dotterns RoddyTheDog. Han har hittat en perfekt kudde. ;-) Dottern är inte sådär supersugen på att vara med på bild, som synes. (Hon som faktiskt jobbade som modell som barn!
:-o)



Det nyrensade akvariet. Har bara två stora scalaler kvar. Men det räcker till den relativt lilla yta de har.


Ena dörröppningen mot sonens rum har byggts igen med hyllor. Känns som det räcker med en dörr dit.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack för den fina sången blir verkligen rörd ♥!!Fint och mysigt har du det omkring dig,,skönt att du orkade!!!Som jag brukar tvinga mig själv ibland trots att man inte ids...men efteråt känns det såååå himla bra!!

Fortsätt mys med dina fina barn och söt Roddy

Massa kramar///Maggan

2011-11-27 @ 22:32:23
URL: http://husnummerelva.blogspot.com/
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack själv Maggan, för att du tittar/lyssnar/läser och så ofta dessutom ger mig kommentarer på mina inlägg. :-)



Angående att få något gjort så känner jag igen det du säger, men just för tillfället är det nog inte så mycket att jag inte ids som felas, utan de rent fysiska hinder jag sitter fast i, genom måendet. Orkar inte, helt enkelt. Kroppen är som en blyklump, har ont ÖVERALLT (dock mest i nacke/huvud/axlar), det känns trögt allting. Som om blodet var av sirap och jag får muskelkramp och mjölksyra av minsta rörelse. Skitvidrigt, rent ut sagt. Blir dessutom arg, ledsen och frustrerad som FAN när jag VILL göra saker men inte orkar.



Jaja ... slutgnällt nu, jag fick ju hjälp av barnen mina och det var ju bra så! ;-)



Massa kramar tillbaka!/Tette.

2011-11-27 @ 23:08:30
Postat av: Maggan

Tette jag gillar dig :)!!!Missförstå mig rätt,jo jag kollar din blogg varje dag ibland 2ggr,haha

Skulle väl inte göra det om jag inte gillar dig och det du förmedlar....Jag kan vara nog så ironisk både mot andra och mig själv..



Men vad jag menar är att Jag kan ibland bli less allt som skrivs om pynt och piff och inköp mm i vissa inredningsbloggar,,,Å andra sidan så kom jag på att min blogg ser lite så ut!!!Då tänker jag att bakom mina ord om allt gulligull,,så finns det en människa (JAG) som också kan må och har mått piss!!!

Och det framgår också i bloggen om man läser mellan raderna,,



Just för att dina ord är så ärliga och beskrivande,så finner jag tröst i att jag inte är ensam,,Tack fina du!!



Förlåt om det lät som att du var lat, när jag prata om "ids" kroppen tar emot det vet jag mycket väl hur det känns...



Jaja nog nu!!Hur som helst så kommer jag fortsätta stalka hehe dig och din blogg :)



Önskar bara att jag var lika duktig som du på att förmedla mig,,,genom de skrivna orden.



Däremot det jag skriver kan nog lätt missförstås..om man inte känner mig,,hoppas du förstår

Krya på dig kram kram//Maggan

2011-11-28 @ 08:51:04
URL: http://husnummerelva.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Åh vad fint, vad duktiga ni är =) Tack för underbar stämningshöjning =)



Ja, det är inte lätt när man mår dåligt, jag vet...

Tur att du har så fina barn som hjälper dig =)



Hoppas du snart får må lite bättre.



Massor av kramar!

2011-11-28 @ 11:36:05
Postat av: Tette - svarsinlägg

Maggan - :-) Ingen fara, tyckte det bara såg så kul ut, den citatmening jag klistrade in hos dig, eftersom som sagt jag mest bara skriver om elände och jag ju vet att du ofta är härinne. ;-)

Och även om jag inte skulle tolkat så som jag gjorde, så är det lugnt - jag är inte så känslig med vad folk tycker om mig på det viset.

Är rätt van rent utav, vid att människor uppfattar mig negativt, så jag blir mer förvånad om motsatsen visar sig, hehe. ;-)



Jag har fått uppfattningen att du får ut något av att besöka mig, så jag är inte alls så stött som det kanske verkade. :-) Det var mer ett prov på min finska galghumor. ;-)

Samma sak med det här att idas, att jag alls påpekade skillnaden på att idas och inte kunna rent fysiskt ... Ja ... jag väl tyvärr en ord-detalj-detektiv (det var väl ett snyggt egenpåhittat ord förövrigt, hahaha) och som sådan läser man kanske inte som andra? ... hihi



Slutligen - uppskattar dina ord här hos mig och även att få läsa/titta i din blogg! :-)



Kramar!/Tette.

2011-11-28 @ 12:35:27
Postat av: Sofia

Vad fint ni sjunger och spelar, mycket stämningsfullt :-) Blir sugen på att ta upp mitt eget spelande igen.

Mysigt adventpyntat med.



Kram

/Sofia

2011-11-28 @ 12:38:22
URL: http://indivinenature.blogspot.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kajsa - :-) Tack själv, för att du är gullig och skriver en kommentar och inte "bara" läser och swischar ut igen (som de flesta andra .... ;-)). Uppskattar det mycket! MEN med det menar jag såklart inte att jag kräver kommentarer varje gång - men nu och då, så som du gör, är riktigt nice. :-)

Och ja, det är tur jag har barnen! :-)



Massa kramar tillbaka!/Tette.

2011-11-28 @ 12:39:17
Postat av: Tette - svarsinlägg

Sofia - Tusen tack! :-)

Och JA, om du har möjlighet att musicera så tycker jag absolut att du ska återuppta det! Inget är så gott för själen som musik/musicerande! (Enligt mig i alla fall ;-))



Kram!/Tette.

2011-11-28 @ 12:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0