Tjej/killsnack - vecka 46

(Tjej/killsnack är en nätgrupp (administrerad av Milo Lilja). Varje vecka läggs nya frågor/svar in.)

Ung & dum

1. Vad gjorde du för dumheter som ung & dum?
Dumheter? Det dummaste jag gjorde var väl att jag festade extremt mycket från 14-18 års ålder. I det festandet ingick många risktaganden och "farligheter" överhuvudtaget. Fyllekörning, haschtestande, liftande, umgänge med inte helt sansade och dessutom äldre människor, mm, mm. Har många gånger tänkt att det är ren och skär tur att jag överlevde.

Höll på att få oss vräkta också, pga. alla fester jag även höll hemma. Blev lämnad ensam väldigt mycket om helgerna och hade därför den möjligheten. Tyvärr tänkte jag inte längre än näsan (spriten) räckte på den tiden.

Blev gravid som 15-åring också, vilket slutade med en abort och även om jag aldrig ångrat det beslutet (gick ju fortfarande i grundskolan) så finns det ofödda barnet nu och då med i tankarna. Skolkade mycket från skolan sista terminen i nian, just pga. aborten och den deppighet den förde med sig.

Levde överhuvudtaget som tonåring helt efter mina egna villkor. Hade NOLL respekt för i stort sett alla människor och då framför allt vuxna sådana. Ansåg mig nog inte ha skäl till ATT ha respekt för någon (vilket härrörde från barndom/tidiga tonårsupplevelser, som jag inte tänker rabbla upp här.)

Åkte fast EN gång för skjutsning på moped, men annars har jag aldrig gjort några dumheter som krävt polisinsatser i alla fall, hehe.


Jag precis i början av min tonårstid.

2. Vilka dumheter ångrar du mest?
Kan inte säga att jag direkt ångrar några av dem. Jag levde som jag gjorde för att jag inte visste bättre, för att jag kunde (ingen hade kontroll över mig) och för att jag mådde jävligt dåligt helt enkelt.

3. Vilka av dumheterna känns även nu befogade att du gjorde?
Svara likadant som i föregående fråga.

4. Fick du något straff?
Inte mer än böter då jag blev skjutsad av min dåvarande pojkvän på moppe. Resten av "straffen" har varit mer genom ökad ångest möjligen.

5. Brukar du berätta om dina dumheter som anekdoter?
Det händer, ja. Mest som avskräckande exempel. :-o ;-)

Ps. Trodde först ämnet handlade om organisationen Ung & Dum, där min son är med som ambassadör. :-)

Äldre Tjej/killsnacksinlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0