Tjej/killsnack - vecka 45

(Tjej/killsnack är en nätgrupp (administrerad av Milo Lilja). Varje vecka läggs nya frågor/svar in.)

Kläder

1. Hur många par skor äger du?
Oj, fler än jag kan räkna upp i skallen. :-O Är lite av en skomaniac faktiskt ...! Dock använder jag inte särdeles många av dem, utan har en del stående som prydnader på hyllor, hehe. Jooo, det är sant! ;-)
De jag använder mest är i alla fall:
* Mina ÄLSKADE, 8-håls DrMartenskängor!


Det här är mitt andra par och de är bara några år gamla. Köpte första paret för mer än 20 år sedan, så de är EXTREMT hållbara och passar till ALLT i klädväg! Tycker jag i alla fall! ;-)

* Ett par Vagabond promenadskor, även de runt 20 år gamla. De ser ut ungefär som låga DrMartens. I somras köpte jag mitt andra Vagabond-sko-par. Men då av feminin art och naturligtvis har jag inte haft dem på mig annat än vid festliga tillfällen.

Utöver de ovanstående har jag X antal andra kängor, mest grövre, i DrMartensstil, men även ett gäng varianter av "Mormorskängor". De äldsta, vadhöga, har jag ärvt av min mor och dem hade hon som ung.
Har ett par urcoola häxkängor också. Med låååång tådel. En stor del av skon är alltså tom, då tårna inte når ända fram. Allt för att få fram den äkta häxlooken, hehe. De är svåra att gå i. Den extra tålängden gör att man liksom snubblar till var och varannat steg. hahaha Här är ett par gryniga foton jag just tog på dem:


Har dem alltid stående på hallskåpet, tillsammans med ett par mer kvinnliga kilklacksskor med rem runt vristen. Dem har jag bara använt när jag stått på scen. Kan inte gå i högre skor nämligen, inte ens om det är kilklackar.


Stämmer gitarren inför ett stundande gig och som ni ser - lite kvinnligare skor plötsligt. ;-)

Har även ett till gäng andra lite mer feminina skor jag knappt använder någonsin, men som jag ändå inte kunnat motstå på affären, tydligen. :-o ;-) Som sagt - gillar skor - och köper dem gärna. Oavsett om jag sen går i dem eller inte...

2. Vad har du för jacka?

Har gått i samma jacka säkert 15 vintrar i sträck, om inte mer. En svart hippiejacka med röda detaljsömmar. Älskar den! Tyvärr har jag blivit så fet sista året att jag inte kan stänga den så ... jag har köpt mig en ny (tills jag gått ned lite igen, för det räknar jag med att göra ;-)). En svart kappa från Lindex.


Jag med "hippie"jackan jag älskar och brukat MÅNGA vintrar!


Ungefär såhär ser nya kappan ut, men ändå inte riktigt. Baktill blir det hur som helst lite som en "ankstjärt" under skärpet, vilket jag gillar.

3. Hur ofta rensar du i din garderob?
Inte tillräckligt ofta, men jag gjorde det faktiskt häromdagen bara. Av viktökningsorsak. Var tvungen att plocka bort allt jag inte kommer i för tillfället, för att slippa bli så frustrerad varje gång jag ska ta något plagg att sätta på mig. Normalt kanske jag rensar ett par gånger per år möjligen och det gör jag då framför allt för att det blivit så rörigt i garderoben att jag inte längre hittar något. Är man bohem så är man. ;-)

4. Hur viktigt är det med märkeskläder?

Inte ett dugg viktigt, förutom just med DrMartenskängorna. Jag köper det jag gillar när jag ser/provar det. Handlar relativt ofta på second hand också och kollar aldrig efter märken där heller.

5. Vad är ditt dyraste plagg, vad kostade det, var köpte du det?

Har två riktigt dyra plagg. En öppen skjort/cardigan i transparant material, blandat med en massa detaljer i sammet, paljett och spetsar. Köpte den för evigheter sedan på en liten butik jag råkade passera och där den hängde i skylten. Var bara tvungen att ha den, trots att den kostade tusentals kronor (DÅ!). Den var tydligen handgjord i Italien och hade bara gjorts i ett litet begränsat antal. Använder den aldrig längre, men jag HAR använt den flitigt tidigare!


Min svindyra Italienska skjorta. Bilden är tagen typ -92.

Det andra plagget är också ett handgjort sådant, en blus/tunika jag blev förälskad i när jag var till Finland senast. I ungefär samma prisklass som föregående plagg. Har bara haft på mig den två gånger, sedan blev jag för fet! haha


Den enda bild jag hittade där jag har på mig "dyra-plagget-nr2". Är inte helt nykter, som synes. :-o ;-) Och tunikan ser man ju bara översta delen på, tyvärr. Men ändå! Fotot togs sommaren -09.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Äldre Tjej/killsnacksinlägg!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej hej!!Skor äger jag inte så många,,,men jag gillar att du använder dina som en inredningsdetalj!!!Kängor är de bästa passar till allt i klädväg.

För övrigt verkar du vara en väldigt kreativ och musikalisk tjej, med en stor dos av humor ;)



Hoppas du får en bra start på veckan fina du!!

Kramar///Maggan

2011-11-14 @ 10:53:06
URL: http://husnummerelva.blogspot.com/
Postat av: Tette - svarsinlägg

Hahaha, ja något måste jag ju ha dem till, när jag inte använder dem på fötterna. ;-)

Och tack för övriga gulliga ord!



Kramar tillbaka!/Tette.

2011-11-14 @ 12:00:07
Postat av: paula i pörtet

Hej,skomaniac, det har jag också varit, i mitt tidigare liv! När jag jobbade på Norrmalmstorg mitt bland alla sköna italienska skobutiker så sprang jag runt på luncherna och shoppade skor! På den tiden (80-talet) hade jag storlek 35 och kunde klämma in mina fossingar i de allra finaste italienska små skorna som var nersatta med minst 50%...

Numera innehåller min skogarderob inte ett enda par pumps eller fin-skor, fötterna har blivit långa (37) och breda som ankfötter...

Foppatofflor passar perfekt,,

Tråkigt men sant, puss påre

2011-11-16 @ 23:58:56
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jo, jag minns dina yttepyttefötter, syster! ;-) Och ja, visst är det hemskt att till och med fötterna sväller ut med åren! :-o

Jag hade som ung 36-37 i skor. Numera har jag oftast 38, men det händer att jag måste ta 39:or till och med. :-o Jaja ... Det är som det är.

Foppatofflor ... där går än så länge min gräns för vad jag stoppar fossingarna i! hahaha ;-)



Kram och puss tillbaka!/Lillasyster.

2011-11-17 @ 16:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0