Nattuggleri och gnäll 1.2

Tänk att inte ens när jag mår fullständigt apskit, har sprängande huvudvärk, mår illa och så dessa brain zaps konstant ... inte ens då kan jag lägga mig i normal tid, utan nattugglar på bara. :-o

Är arg, ledsen, besviken och frustrerad till råga på allt. Förmodligen en delorsak till varför jag har så svårt att komma till ro och helst vill sitta och nörda med något spel som kan skingra tankarna och känslorna en smula. :-/ Såklart dyker ju även ökad ångest och svarttänkande upp nu också, när jag trappat ut de antidepressiva. Känner ju redan av det och jag har bara varit medicinfri sedan i söndags. Suck!


Mina favoritspel på FB.

Infektionsläkaren ringde i eftermiddags i alla fall, äntligen. Dock inte den jag träffade sist jag kom in till akuten med hjärnhinneinflammation (hon hade semester nu) utan den läkare jag träffade första omgången. Akutläkaren jag träffade nu i onsdags ville ju att infektionsläkaren skulle ta beslut om ett eventuellt nytt ryggmärgsprov och efter en hel del dividerande i telefon kom vi - eller han mest, men mycket utifrån vad jag beskrev såklart ;-) - fram till att vi skulle avvakta till på måndag och se om zapsen och huvud/nackvärken lugnat sig tills dess. Han ska alltså ringa mig då igen och är jag fortfarande likadan som nu, så ska jag in för provtagning. Jag hoppas jag slipper!


Se så lissen jag såg ut, där jag låg på SÖS-akuten i förrgår natt. Mol allena och eländig. Nej, har inte en prilla instoppad, utan putar ut underläppen så att överläppen försvinner, hehe. Allt för att se så ynklig ut som möjligt. :-o ;-)
 
Inte heller denna läkare hade förresten hört talas om brain zaps. Han googlade dock fram det under samtalets gång, hahaha. Ja herregud, tänk att man ska behöva undervisa läkarna om medicinska fenomen. :-o Känns otroligt tryggt. Hm ... Hur som helst kunde han ju svara på den primära frågan/oron, om dessa "stötar" kunde ha att göra med hjärnhinneinflammation på något vis och på den frågan svarade han nej. Får väl lita på det då! Inte för att JAG trott att de hade med det att göra heller, men det var ju vad andra medicinkunniga befarade och orsaken till varför jag blev inskickad till akuten från start. Nej, han trodde nog mer som mig, att det var utsättningssymptom.
Däremot kunde han ju såklart inte utesluta att jag har en ny meningit pågående också. Samtidigt. Som sagt - vi får se hur jag känner mig på måndag, helt enkelt.

NEJ, nu tusan MÅSTE jag försöka sova! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0