Kroppsfixering

Som jag sagt förut så besöker jag ofta LadyDahmers sida. Mest för att jag känner igen mig så mycket i hennes resonemang, främst angående "skönhets"industrin. De sanslösa, (onåbara utan plastkirurgi och annan självsvåld), ideal som "tvingar" sig på - främst tjejer/kvinnor - och konsekvenserna av dessa. Har genom åren varit väldigt aktiv i dessa diskussioner - via olika forum och/eller IRL. På senare år har jag tappat orken för detta, tyvärr och då är det skönt att se att det finns andra kvinnor, som LadyDahmer, som vågar ifrågasätta högt och öppet.

Såg ni Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst"? Om inte - se den! Här är inledningsnumret av den showen. Helt underbart! :-)



Kommentarer
Postat av: Maggan

Godmorgon!!

Angående din kommentar i min blogg,,ja jag har 2 döttrar Zabina född 87 och Zara född 89 haha :) det står så i deras födelseattest!!

Tror att det var så jag började prata med dig på betapet,,jag skickade meddelande just ang att du också hade en dotter som hette Zabina;))det minns jag tydligt,,eftersom det inte är så vanligt!!



Mia Skäringer är bara för underbar...

Kramar från Maggan

2011-11-21 @ 08:23:59
URL: http://husnummerelva.blogspot.com/
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tänkte på det Maggan, efter mitt inlägg i din blogg, att vi bergis redan pratat om våra Zabinor och det nog bara är jag som är glömsk och snurrig. ;-) Sorry!



Ha en bra dag!

Kram!/Tette.

2011-11-21 @ 13:52:07
Postat av: paula i pörtet

Skickar en varm syster-kram och säger natti-natti!

2011-11-21 @ 23:51:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Tack syster och varm kram och natti tillbaka! :-)/Tette.

2011-11-22 @ 01:27:50
Postat av: Milo

Hur i hela världen har du fått din Twitter-ruta att FUNGERA här i sidebaren? Min vill ju inte visa något... hmm

KRAM

2011-11-22 @ 12:21:13
URL: http://mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Designmodifierade och kopierade bara av koden man kunde få genom Twitter. Och klistrade in skiten i sidan. Inga konstigheter alls. Skumt att/om det inte funkar hos dig. :-o



Men alltså ... har lite svårt fortfarande för att fatta vitsen med twittrandet, hehe.

Eftersom jag nu igen skriver i bloggen så pass ofta så blir det ju bara som kaka på kaka fast mycket sämre i twitterrutan, hahaha. Jaja ... försöker ju i alla fall vara liiiite modern och upptäcker kanske tjusningen så småningom, vem vet?! ;-)



KRAMAR!/Tette.

2011-11-22 @ 15:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0