Huvudvärk och barnbarn

Alltså, de två orden i rubriken hör inte på något vis ihop. Barnbarnen är verkligen inte orsaken till huvudvärken! Tvärtom! Har hur som helst IGEN jordens jävla skall och nackvärk men det vore väl sjäva fan om jag IGEN så snabbt inpå skulle få en tredje omgång hjärnhinneinflammation?!? :-o Har än så länge ingen feber i alla fall, så jag försöker ännu intala mig själv att det inte är så. Men ... det är en alldeles speciell form av värk man får av just den här åkomman och tyvärr liknar det alltför mycket det jag känner nu, för att jag helt ska kunna känna lugn. :-/


En känsla som tillkommer just hjärnhinneinflammation är dels ett tryck som sitter både i skallen, nacken och inuti ryggraden (känns det som), plus att nacken känns som ett tanigt strå som försöker balansera upp en blyboll ungefär. Kan inte beskriva det bättre än så, men det kanske går att föreställa sig hur jag menar. Som sagt -- så länge jag är feberfri så tänker jag inte påbörja någon medicinering och/eller uppsöka läkare så ... bara att vänta och se hur det utvecklats tills imorgon bitti.

Var och tränade igår, trots att jag egentligen inte alls kände mig pigg nog. Inbillade mig att jag skulle bli piggare av DET, men kanske är det just för att jag tog ut mig som jag nu mår ännu sämre och fått huvudvärk igen? Fick massage efteråt också och har sedan en tid en muskellåsning på höger sida av övre delen av ryggen. Blev masserad extra intensivt just där, för att försöka släppa på låsningen och jag hoppas därför lite på att det är den massagen som resulterade i skall/nackvärken nu. Hoppas kan man ju alltid. ;-)


Idag har jag varit med dottern (och hennes Roddy TheDog) och först hämtat upp äldsta barnbarnet Elvis från skolan hans och sen traskade vi vidare till yngsta barnbarnet Isoldes dagis och hämtade henne. Därefter tog vi en shoppingrunda på apoteket, hahaha. Hämtade bl.a ut ett ton mediciner och så köpte jag tandvänliga tuggummin till mina goa barnbarn. På vägen hem till mig igen köpte jag lussebullar åt ungarna. Själv tycker jag inte om lussebullar, men ungarna blev glada.



Darlingen min kommer hem från Ornö sent ikväll, efter att ha varit där och jobbat sedan i tisdags morse. Ska bli mysigt att sova bredvid honom inatt och slippa ligga ensam med skallvärk och frysa. Jo, fryser alltid om natten när han inte är hemma. Han däremot är alltid som en kamin, vilket jag tackar för! ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0