Fredagsmys

Avskyr det ordet - Fredagsmys. Avskyr det därför att det är mediauppkommet och har som enda ursprungssyfte att sälja diverse ät/drickbart. Och folk (inklusive jag nu, då jag använder ordet i min blogg, hehe) anammar det direkt och man hör "fredagsmys" hit och "fredagsmys" dit. Blä. Jaja ...


Min fredag bestod hur som helst i att - (förutom att försöka uthärda alla jävla utsättnings/ångestsymptom och diverse annat som plågar mig som fan just nu) - idka mänskligt umgänge. Har i princip varit helt ensam senaste veckan, vilket jag dock inte lider ett dugg av. Att vara fysiskt ensam. Lider bara av den form av ensamhet jag känner djupt inom mig, men det är en annan sak och sort.

I eftermiddags kom dottern min och yngsta barnbarnet (och deras hund RoddyTheDog) och ringde på dörren. Vi pratade, hade virkningskurs (jag var lärarinnan) och kramades. Barnbarnet blev sedan hämtat av sin far för en pappahelg. Dottern bjöd mig på middag (tack <3) och vi satt sedan i TV-soffan och kollade på Idol och grät floder. Alltså ... jag har alltid varit en blödig typ och än värre är det just nu. Gråter ibland av rördhet åt reklamsnuttar till och med, så då kan ni föreställa er, hehe. Dottern min har ärvt mycket av den hyperempatiska ådran och även min son. Och även om det kan vara jobbigt att vara en sådan känslig sort så tycker jag ändå att det är ett BRA drag, att ha stor empatisk förmåga! Önskar att fler hade det.

Här kommer en radda EXTREMT gryniga foton, tagna under dagen. Androidens kamera inomhus är inte mycket att hänga i julgranen. Men men ... ni får stå ut!  


Var tvungen att fota dotterns balla byxor och skor, även fast hon var motvillig och ser sur ut som bara den. Den ailienliknande till höger är Roddy. ;-)


Sko/byxdelen lite mer i fokus, men den usla bildkvalitén visar ändå inte hur snyggt det är på riktigt.


Gosiga yngsta barnbarnet och deras linslus RoddyTheDog.


"Hej då mormor Tette, nu ska jag till pappa." Hon säger aldrig bara mormor, utan mormor Tette. :-)


Här har jag fixat en liten aktiveringsrulle åt Roddy. Alltså tagit en tom toarulle som jag paketerat en köttbulle i. De blev lite pyssel att få upp paketet, men det gick till slut. Han är ett matvrak utan like.

Blev otroligt förvånad OCH förbannad över att Molly åkte ut idag!?! :-o I mina öron var hon den självklara vinnaren av hela tävlingen. Helt överlägsen de övriga! Helt klart känns resterande Idolprogram därför inte så intressanta för mig. Trist!

Har vräääkt i mig godis/chips hela kvällen. FAST jag inte ens tyckt det varit gott. :-o Har gjort det för att det är fredag och jag brukar ju vara sugen på godis på fredagar, punkt slut liksom. ;-) Tänk om man bara kunde upphöra med allt som görs per automatik?! Rökningen, fredagssnasket, ohälsosamma relationer till människor är bara en del av allt dumt jag då kunde sluta med. Men nejdå ... här ska vi fortsätta i samma gamla fotspår ... hm ...


Mina "barn" och dotterns RoddyTheDog. Bilden är tagen i september i år.

Dottern sover över här inatt och imorgon kommer min babypojke (blir 20 om en månad) hem för en mammavecka också. Så då kommer jag ha båda mina barn hos mig en stund. Säger en stund för jag antar att sonen inte lär bli långvarigt hemma en lördagkväll. ;-)

Nej, nu ska nattugglan försöka hasa sig isäng. Suss gott!

Kommentarer
Postat av: Milo

Din dotter blir bara mer och mer lik dig! Ni är otroligt fina, vackra alla tre. :) härlig hårfärg Sabina har!



Ja du, det där med att vara känslig kan vara jäkligt jobbigt oxå. Jag lipar fan för allt och inget. Känslig och det spelar ingen roll om det är vackert, rörande, tråkigt, ledsamt eller vad som helst.



Kan du kolla min sida nu om den där rutan har rymt? :))

Kraaam Milo

2011-11-26 @ 13:40:09
URL: http://Mlilja.net
Postat av: Nina

Håller med fullständigt, helt ofattbart att Molly åkte ut :o

Så mysigt det låter att få ha bägge ungarna hemma lite.

2011-11-26 @ 14:35:29
Postat av: Tette - svarsinlägg

Milo - Tack! :-)

Ja ashäftig hårfärg! Hon sa det själv nyss när hon återsåg fotot, att hon vill ha tillbaka den färgen för ... det är mest brunt (hennes naturliga) igen nu.



Tyvärr är din ruta kvar i din sida, men den kommer inte i dubbla uppsättningar längre, så något har du ju rensat bort som var av godo i alla fall. ;-) Men du ... om det bara är jag som lider av rutan så skit i den. Jag överlever nog (även om det är en gnutta irriterande). ;-)



Kramar tillbaka!/Tette.



Nina - Ja det ÄR mysigt att ha båda barnen hemma och att det dessutom bara är vi tre här, utan andra som även vill uppmärksamhet. Händer inte så ofta. ;-)



Ha en skön fortsättning på lördagen!/Tette.

2011-11-26 @ 18:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0