Moa Lignell och lite mig själv ...

Har hur mycket galla som helst inom mig som jag egentligen skulle vilja spy ut, men jag har samtidigt ingen energi till det, (tur för er som eventuellt läser här, va?! ;-)), så jag nöjer mig med att lägga in Idol-Moa, då hon framför sin egen låt "When I held ya":



Det var förövrigt svårt att hitta ett klipp av låten. Detta är vad man får upp vid en klickning på de allra flesta klippen av henne:

Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från TV4.

Uppdaterat!

Lägger texten till låten här, för den som eventuellt inte hör vad hon sjunger. ;-)
--------------------------------------------------------------------------------
When I held Ya/Moa Lignell

I can't afford this art
Still I am responsible If it will fall apart
Believe me, I don't want to go

You won't believe it's true
When I tell you 'bout my feelings, and what you're supposed to do
I'm sorry, but I don't want to go

But baby, I tell ya
My heart is freaking out when I held ya
Even in the best of days
Love will be hard and hearts will be faking

Baby, you're glistening
I see it in your eyes that you're listening
Do you even understand
I have to let go of your hand
I have to let go of your hand

And then you believe in me
Took me by my hand and told me that I made you free
I need you, I need you to know

As always I just can't cry
I don't know the answer, but I've always wondered why
today, I know, today

Couse baby, I tell ya
My heart is freaking out when I held ya
Even in the best of days
Love will be hard and hearts will be faking

Baby, you're glistening
I see it in your eyes that you're listening
Do you even understand
I have to let go of your hand
I have to let go

I would like to believe you were right
And if I told you, Would you go there tonight

Couse baby, I tell ya
My heart is freaking out when I held ya
Even in the best of days
Love will be hard and hearts will be faking

Baby, you're glistening
I see it in your eyes that you're listening
Do you even understand
I have to let go of your hand

Couse baby, I tell ya
My heart is freaking out when I held ya
Even in the best of days
Love will be hard and hearts will be faking

Baby, you're glistening
I see it in your eyes that you're listening
Do you even understand
I have to let go of your hand
I have to let go of your hand
I have to let go of your hand, yeah

I can't afford this art
Still I am responsible If it will fall apart
Believe me, I don't want to go
--------------------------------------------------------------------------------
När sonen och jag nyss lyssnade igenom låten IGEN, upptäckte vi båda att introt till Moas låt påminner mycket om introt till en av mina egna låtar - nämligen Wish. Om någon orkar lyssna på den, trots urusel ljudkvalité och inspelad på en tagning på en tvåkanalig kasettbandspelare (med andra ord inte så seriöst gjort...), så lägger jag den här som ljudfil. Skriven och inspelad av mig, hemma i vardagsrummet i slutet av 90-talet.

Wish/Tette Merio

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har inte sett nånting alls av Idol den här säsongen, förrutom sista halvtimmen igår. Det jag såg var inget som imponerade... Men så steg den här tjejen upp på scenen, och sjöng med en underbar röst en helt fantastiskt låt. WOW, shit vad hon berörde mig. Jag tycker hon var skitbra helt enkelt =D

Kram

2011-11-05 @ 10:54:57
Postat av: Tette - svarsinlägg

Det bästa med just Moa och den här låten är ju att hon dessutom skrivit den själv, vilket ju ger hennes färdigheter i musik en högre nivå, än att "bara" sjunga någon annans alster. :-)



Kram tillbaka!/Tette.

2011-11-05 @ 12:32:33
Postat av: Kajsa

Japp, jag hörde att hon hade gjort det. Nu är ju inte jag nåt bra på engelska, så jag vet inte alls vad texten handlade om, men jag gillade låten =)

Hoppas hon vinner Idol, hon är en stjärna.

Kram igen

2011-11-05 @ 15:45:08
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kajsa, jag la in texten till låten i inlägget nu, så kanske du bättre kan sätta dig in i texten?! :-)



Dock tycker jag att Molly är den i Idol som har den i särklass bästa rösten (utom igår, vet inte vad som hände där :-O ...) och hoppas att det är hon som vinner tävlingen. Moa kommer garanterat ändå ha en plats i musikvärlden, utan Idolvinst! Tror jag!



Kram IGEN!/Tette.

2011-11-05 @ 17:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0