"Barnen" och jag

Har ju för ovanlighetens skull båda min "barn" hemma och det utan att andra finns med som pockar på uppmärksamhet och hittills har vi sjungit/spelar gitarr, rengjort akvariet ihop och nu är det som bäst matlagning på gång. Hur mysigt som helst. Hade dock varit ännu mysigare om jag inte varit så påverkad av huvud/nackvärk och alla jävla utsättningssymptom jag haft i två veckor nu. :-( Men ändå ... det är ju lättare att stå ut med "skit" om det även fylls på med något positivt vid sidan av.


Mina barn spelar/sjunger på en släktträff.

Angående sjunga/spela så har sonen och jag ett tag nu redan pratat om att försöka sätta ihop en gemensam repertuar och giga ihop. Har ju haft med honom som gästartist under mina spelningar de senaste typ 5-6 åren, men nu känns han mogen för att axla en större roll än så! Förutom att sjunga (och skriva låtar) så spelar han både gitarr och piano. Det här projektet repade vi lite på nu idag. Skrev ned de låtar vi kan tänkas kunna samköra och testade även en del stämsång. Sonen är inte så van att sjunga stämmor och jag minns själv att jag som yngre kunde tycka det var lite knepigt att hålla mig till min stämma och inte bli bortkollrad av övrigas, men det är ju mest bara en vanesak det handlar om, så det är bara att repa på. ;-)


Sonen, när han gästsjunger/spelar på en av mina spelningar.

Skulle vara riktigt kul att få göra spelningar bara han och jag. Och även dottern kunde vara med och stämsjunga lite, för hon gör det riktigt bra, när hon vill. Hon vill inte så ofta dock och det tror jag beror på att både jag och sonen sjunger så mycket mer, tar så mycket mer musikalisk plats, att hon blir en smula osäker. Har nämligen hört "på stan" att hon gärna sjunger offentligt på de lokala pubarnas karaokekvällar, när alltså varken jag eller hennes bror är med. :-o ;-) Vi får väl se om vi kan "lura med" henne, sonen och jag?! :-)


Jag, från samma spelning som sonen ovan.

Nej, behöver nog lägga mig ned en stund tror jag, för att stilla nackvärken. Det brukar kännas lite bättre en stund efteråt nämligen. Det är som att nackens muskler inte orkar hålla upp skallen. Och jordens tryck uppstår alltså i nacke/huvud när jag ändå måste balansera blyklumpen på mina axlar. Jobbigt som fan.

Jo, skrev ju häromdagen, i inlägget om Peter LeMarc, att jag brukar sjunga/spela en av hans låtar - "Mellan dig och mig" - och kom på sen att jag ju gjort en "slaskinspelning" (rakt in i datorn bara, utan vidare finess eller krav på ljudkvalité ;-)) på den, som ni kan få lyssna till om ni vill.
Här ligger den!

Ni kan även få höra en "slaskinspelning" sonen tidigare sjungit/spelat in på "Back to black" (Amy Winehouse), där han övar på stämmor genom att lägga dem på sig själv. Övning ger som sagt färdighet! ;-) Här ligger den!


Sonen har även gästsjungit med sin fars och bonusmors band på senare tid. (fadern är trummis)

Har ju skrivit hundratals låtar genom åren och satt idag och lyssnade på några av dem (alla i "slaskinspelningskvalité dock, tyvärr ;-)) och hittade bland annat denna. Den skrev jag till/om en person jag träffade för 3½ år sedan och hörde nu att texten är högst aktuell än idag ... Vissa människor går det bara inte att komma närmare inpå livet. Hur mycket man än försöker. Tragiskt men sant.

NU är maten klar, bara att duka och tända lite ljus då. Och SEN ska jag ligga ned en stund, innan "Så mycket bättre" står på schemat. :-) Ha en fortsatt skön lördag!

Avslutar här idag med att lägga in ett klipp (inspelat med mobil) från i somras då sonen gästsjöng under en spelning jag hade.


Kommentarer
Postat av: Milo

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, älskar din röst! Roligt att höra sonen oxå. :)

Visst är det härligt att få lite mamma-dotter-son-tid ibland. Det händer näst intill aldrig, men det är mysigt NÄR det händer. :)



God natt å krya på din nacke. / kram Milo

2011-11-27 @ 00:21:14
URL: http://Mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Milo, gulligt av dig! :-)

Och ja - det händer alltför sällan att man får den ensamtiden med sina barn. Man får passa på att njuta när det sker. Har precis nu suttit och babblat med "ungarna" i flera timmar, efter att de kom hem från krogen. Urmysigt! :-)



Natti och kram!/Tette.

2011-11-27 @ 03:00:10
Postat av: Maggan

Wow vilka talanger ni besitter,,har lyssnat igenom det du tipsat om och det var verkligen bra!!

Du har en härlig röst.

Krya på dig kramar ///Maggan

2011-11-27 @ 19:45:23
URL: http://husnummerelva.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Wow vilka talanger ni besitter,,har lyssnat igenom det du tipsat om och det var verkligen bra!!

Du har en härlig röst.

Krya på dig kramar ///Maggan

2011-11-27 @ 19:46:14
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja jag ser att du blev positivt ivrig, då du skrev inlägget dubbelt till och med. ;-) hehe

Nej men skämt åsidor - tusen tack för roset! :-)



Kram tillbaka!/Tette.

2011-11-27 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0