TysonTette och en massa pyntfoton

Var ju till sonens jobb häromdagen för att piffa upp mig lite. Tänkte att jag kanske skulle känna mig lite mindre trött, sjuk, gammal och ful om jag fick lite längre och svartare ögonfransar - så det var alltså det sonen fixade på mig där. Målar mig ju så gott som aldrig så lite mer frans runt ögonen skulle ju bli fint ... tänkte jag ...

Och jodå det blev det, tills inatt vill säga. Plötsligt började ögonen värka som FAN, kändes som jag hade fullt av glassplitter i dem och tårarna forsade ohejdat, utan att jag grät alltså. :-o Hela natten har det gjort ont och runnit ur dem och när jag vaknade imorse fick jag för det första knappt upp ögonen - de var helt igenvarade - och utöver det såg högerögat ut som jag skulle åkt på en smocka. Svullen och rödlila. HAHAHA


Kan förtälja att det ser MYCKET värre ut på riktigt, än hur det blev på foto!! Och som ni även ser har massor av mina egna fransar slitits av, när sonen och jag med gemensamma krafter, skulle ta bort skiten idag!

Ja, kan inte annat än skratta åt eländet för det ÄR ju som jag säger - försöker jag göra något, minsta lilla, för att jag ska må lite bättre, så nog fan blir allt värre genast!?!? HOW COME liksom?? :-O

Ringde till sonen direkt när jag klev upp - i ren paniiik. Han var snäll och kom farandes med removermedel som vi sen höll på och joxade med hur länge som helst, för det var INTE lika lätt att få bort dem som att sätta dit dem, kan jag lova. Och JISSES vad ont det gjorde och sveeeed något förbannat!
Det gör det förövrigt fortfarande! Ser ingenting, det forsar vätska ur ögonen, speciellt det högra och är som sagt svullen som FAN! Tur att jag redan hade avsagt mig att fira julen med särbons släkt, för såhär skulle jag då inte gå iväg någonstans överhuvudtaget! haha

I alla fall ... Dotter min och särbon (som blev hemma längre än planerat) var på eftermiddagen iväg och handlade hem massa mat, så nu är den saken löst. :-) Hela eftermiddagen/kvällen har vi sen tillsammans fixat skinkan och pyntat och gjort mysigt. Lägger in en hög foton här på delar av pyntet. Tyvärr i rätt usel bildkvalité, eftersom min kamera inte går att ladda längre och jag alltså måste använda androiden.


Snapsglasens julpynt har kommit fram. Tomtarna går alltså att ta av igen.


Ett sådant här änglaspel hade vi redan när jag var barn - älskar det!


Ena vardagsrumsfönstret.


Andra fönstersidan och jaaaadå, jag veeeet att den lilla vita grensaken är ful, men bättre än ingenting alls, haha. Förresten ser den MYCKET finare ut på riktigt - så det så! ;-)


För att bara handla klappar till barnen, har vi rätt många klappar som väntar ändå. ;-) Största delen av dem är alltså till mina barnbarn, som inte kommer och öppnar dem förrän efter nyår. Tills dess får de fungera som prydnader såhär. :-)


Närbild på en "vitgrens"-dekoration.


Närbild på en annan "vitgrens"-dekoration.


En liten tomte som min son fick av min dotters far en gång för länge sedan.


En hög suddiga tomtar (och nallar) på hallskåpet.


En annan halltomte.


Här är tomtarna särbon och dottern. Skinkan är i ugnen och särbon passar på den. ;-)


Bakom särbon i köket finns detta.

Det finns en massa mer tomtar utställda, och ljusdekorationer av diverse slag, men det får räcka med bilder nu.
Ja, det var allt för idag - NU ska vi testa skinkan på en varsin smörgås. Senaste tio åren, minst, har jag köpt färdiga skinkor, bara att griljera. Men när särbon och dottern min nu handlade, kom de hem med en ickefärdig en. :-O Vi har alltså gjort den från grunden detta år och det blev bra som fan! (Tjuvsmakade redan lite på änden nyss nämligen.) Så om jag inte känner mig för slö nästa jul, så blir det nog likadant då! ;-)

Gott Folk - från Oss alla, till Er alla - GOD JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0