Snabbisrapport bara

Orkar inte göra något långt inlägg här idag, men jag ville ändå förtälja att arbets-ekg:et är utfört (om än med rätt mycket ångest inblandat) och förutom att jag har lite sämre kondis än man tydligen förväntar sig av en kärring i min ålder, så arbetade hjärtat bra och som det skulle, under maximal belastning. Skönt!


De konstaterade dock igen att jag har högt blodtryck, men inte heller denna läkare verkade ha någon tanke på att kanske klura lite mer på den saken. Han bad mig istället att ta det med min läkare på vårdcentralen hemma!? :-o "Han kommer med all säkerhet säga att jag ska ta det med min hjärtläkare istället", svarade jag då, men fick ingen reaktion på den ironin så ... då får jag väl gå runt med för högt blodtryck tills jag stupar då, tydligen? Tycker att det är jävligt märkligt att man inte ska kunna få ordentliga svar/behandlingar av läkare numera. Eller det kanske man aldrig kunnat? Förutom hjärnhinneinflammation och magmunsbråck har jag ju faktiskt "bara" haft psykosomatiskt orsakade krämpor, så jag har nog kanske inte någon korrekt bild över om det är skillnad på läkarkårens engagemang i patienterna nu mot "förr".

Att min kondition inte var helt på topp är jag ju inte ett dugg förvånad över. Trodde den skulle vara sämre än den faktiskt var, till och med! Dels för att jag ju släpar runt på närmare 40 kilo mer nu senaste året, genom medicinhelvetet (får se om jag går ned något nu när jag slutat med den, än märker jag inget i alla fall - tyvärr) och dels för att jag ju genom måendet, både psykiska och fysiska, blivit rätt orörlig/stillasittande. Det är ju tur i alla fall att jag sista året tränat mina två gånger per vecka - annars hade jag väl haft NOLL kondis nu. :-o

Nog för idag - Nu ska jag, dotter och äldsta barnbarnet Elvis kolla på Idolfinalen och käka snask. :-)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Godmorgon! Hoppas du fick ha det bra ute på ön med din särbo, härliga bilder :)

Idolfinalen var den sämsta jag sett, inga rysningar alls...

Inte kul med vården,att du slussas än hit än dit...men du fixar detta det känner jag ♥

Sen vad gäller din vulgära läggning ;) så kan jag lugnt meddela att vi inte ägnar oss åt tidelag _ trots att jag skrev så haha men där ser du vad användandet av ord i fel mening kan sätta igång för tankar...Gillar dina underfundiga kommentarer, tillika din humor!



Ha det bra många kramar från Maggan



2011-12-10 @ 09:00:03
Postat av: paula i pörtet

Du får inte gå omkring med högt blodtryck, du måste kräva att få medicin! Basta!

Ha en fortsatt trevlig helg, jag tillbringar hela helgen i tvsoffan framför skidsändningar av diverse slag, som du kanske kan ana...

Kramen

2011-12-10 @ 12:17:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Milo

Nyfiken fråga, slutade du med cymbalta pga viktuppgången eller av någon annan anledning? Hur mår du nu, provar du nån annan medicin? Mådde du bra psykiskt av c?



Kram Milo

2011-12-10 @ 13:01:45
URL: http://Mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Maggan - Hahaha, ja det kan bli lite fel ibland med ordsammansättningar. ;-) Kram tillbaka!/Tette.



Syster - Får och får ... ett antal läkare har ju nu konstaterat senaste halvåret ATT jag har högt blodtryck, men sen inte tyckt något vidare om det, så tydligen ska jag ha så då?!? ;-) Jag hoppas ju att det beror på Cymbaltan (det är en av möjliga biverkningar nämligen) och att det alltså sjunker automatiskt nu när jag slutat med skiten. Men jag ska be min terapeut kolla trycket på mig igen nästa vecka och överväga en ny tid på VC. Om jag orkar.



Ja, jo, kan tänka mig att det blir mycket TV-sport hos er, hehe. ;-) Kramar!/Lillasyster.



Milo - Ja det är pga viktuppgången jag slutat. Och det inte ens på eget bevåg, jag hade förlikat mig med tanken på att vara fet, eftersom jag ändå fick mycket mindre regelrätta panikattacker av Cymbaltan (även om den inte hjälpte alls lika bra som min gamla Zoloft och orsaken till att jag inte fick den utskriven från start igen, var också viktuppgång. Det var alltså tänkt att jag INTE skulle gå upp av Cymbaltan och då går jag upp dubbelt upp istället, hahaha).

Som sagt, fick mindre panikattacker, men bra kan jag inte påstå att jag ändå mådde ens med Cymbalta i kroppen. Jag är så adrenalinskadad att jag nog behöver lobotomeras om min kropps autonoma system ska kunna lugna sig igen. :-o ...

Och jo, meningen var först att jag skulle få testa ännu en variant - Voxra - men då jag reagerar så kraftigt på alla mediciner och fortfarande lider av enorma utsättningssymptom av Cymbaltan, så tyckte psykläkaren nu sist att jag skulle vara utan mediciner. Ett tag i alla fall, så kropp/hjärna får återhämta sig en smula, innan vi öser på med nytt.



Kramar!/Tette.

2011-12-10 @ 14:15:05
Postat av: Tette - svarsinlägg

Milo - Skrev så mycket att jag hoppade över en bit av det jag skulle skriva, hahaha - Alltså ... det är läkaren (två stycken, psyk + hjärtläkaren) som ansåg att jag gått upp alldeles för mycket av Cymbaltan för att kunna fortsätta med den. Risken är tydligen stor annars att jag drabbas av en massa andra fel istället - fysiska sådana - pga övervikten. Vi får väl se nu om jag sakta mak går ner kilona igen? Det har jag ju gjort när jag slutat med andra antidepressiva - gått ner allt helt utan vidare, under ett halvår/år efter utsättning. Men ... jag är ju äldre nu också, så ämnesomsättningen kanske inte är lika alert längre? ... :-O Vi får väl se, som sagt.



Kram igen!/Tette.

2011-12-10 @ 14:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0