Pepparkaksbak på tredje advent

Hela dagen idag har lyan doftat nybakade pepparkakor. Mina "barn" och äldsta barnbarnet har nämligen bakat, bakat och bakat, denna tredje advent.


Mormors gullegris är redo för pepparkaksbakning.


Djup koncentration råder. Det blir blandat formgjorda kakor och sådana gjorda på fri hand.


Mina älskade ungar! De har bakat pepparkakor ihop varje år vid juletid. Hoppas de aldrig slutar med det!


En plåt nygräddad och klar för glacering.


Och här har vi så en del av det färdiga resultatet. Vackert, eller hur?!! :-) Trevlig tredje advent!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fina bilder, jag kan nääästan känna den underbara doften från pepparkakorna =)



Men du, jag kan inte fatta att "lilla" Elvis redan har blivit så stor! Jag kommer ju så himla väl ihåg när din dotter väntade honom och när han föddes och så. Inte klokt vad tiden går.



Kram

2011-12-12 @ 10:32:38
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja det är inte klokt hur snabbt tiden går. Tycker inte heller det var länge sen jag var med dottern in till förlossningen och fick närvara när Elvisungen föddes.

Och min egen babypojke, min minstingunge, sen ... som blir 20 år om 17 dagar. :-o Jisses!



Kram tillbaka!/Tette.

2011-12-12 @ 14:48:05
Postat av: Kajsa

Mmm, och min förstfödda blev 29 år för 2 veckor sen!!! Min yngsta blev 21 i somras. Det är ofattbart, jag undrar om min mamma tycker det gick lika fort när jag var liten :P

2011-12-12 @ 19:29:07
Postat av: Tette - svarsinlägg

Uscha, vad gamla vi måste vara! :-o ;-)

Min äldsta blir 28 i början av januari. Vi har med andra ord samma glapp mellan våra barn, du och jag. Eller har du några däremellan också?



Jomen min mor har påpekat att JAG ju är hennes yngsta och inte kan väl minstingen bara vara tre år ifrån 50 ... REDAN! hehe



Min mormor sa, när jag var tonåring, att "tiden går bara fortare och fortare ju äldre man blir".

Minns att jag då tänkte att ... "men ... hur kan det vara möjligt att hon känner så? Hon sitter ju mest bara och virkar hela dagarna, borde ju kännas som att dagarna är oändligt långa, med så trista hobbyn". HAHAHA



Hur som helst - tiden rusar! ...



Kram!/Tette.

2011-12-12 @ 20:00:00
Postat av: Kajsa

Jag har två till däremellan, mina är födda -82, -85, -88 och -90.



Ungefär så säger min mamma med, för henne är jag fortfarande "liten" =)



Kram igen

2011-12-12 @ 21:40:57
Postat av: Tette - svarsinlägg

Oj vad produktiv du varit! :-o ;-)

Och ja, minstingar är väl alltid minstingar, oavsett vilken ålder man uppnått. hehe



Kram igen tillbaka!/Tette.

2011-12-12 @ 22:14:16
Postat av: paula i pörtet

Hög mysfaktor där hörru! Jag har aldrig bakat pepparkakor! Inte heller lussebullar...måste ha missat något viktigt här i livet, om inte annat så doftmässigt! Stackars Saija, hoppas hon fick baka hos någon kompis istället, måste fråga henne..

Julkalendern ser jag inte, minns inte om jag sett någon de senaste trettio åren. Tyvärr kanske, tror jag skulle gilla årets i alla fall efter din beskrivning. Men att en specifik tid varje dag sätta sig vid teven ingår inte i min världsbild...jo förresten, om det är serien Sjukhuset, "ler"

Nä nu blir det havregrynsgröt, dags för frukost

Kram

2011-12-13 @ 10:42:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Aldrig?? :-o Jomen jag har varit en sådan där "duktig" mamma (hehe) och varje år bakat pepparkakor, gjort pepparkakshus, etc med "barnen". Senaste åren har de dock fått baka själva med barnbarnen, men hemma hos mig, så att jag ändå fått ta del av myset. :-)



Jag tittar inte på julkalendern enligt TV-tablåtider utan via WebTV, när JAG själv vill. Vilket har blivit till frukosten.

Och du ... "Sjukhuset"?!? :-o Hur var det nu med den hypokondriska ådran? hahaha NÄ, sådana program vågar jag inte titta på. :-o ;-D



Kramar!/Lillasyster.

2011-12-13 @ 11:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0