Och så lite grrrr igen då ...

Jodå, jag har städat idag som planerat, men jag har gjort det med vånda och med floder av tårar som skymt min sikt. Känner mig uppäten, dränerad, pressad till max och det värsta är att orsaken till det hela inte ens begriper vad som sker. Jag HAR jävligt stort tålamod på vissa plan (andra inget alls, men det hör inte hit nu) och tänjer på mina egna gränser för vad jag egentligen vill/klarar av - om jag tror att det finns något hopp, något bra i slutänden. Men om jag gör dessa övertramp på min egen ork och sen märker att jag ändå bara hoppats för mycket (igen) och står och vadar i samma mörka sirap som förut, ... då brister det till slut och det är vad det gjort nu igen. FAN OCKSÅ! :-(


Har varken ork, lust eller tid för en ännu mer uppstressad kropp än jag redan har! (Arenalinnivån skjuter upp i topp i dessa lägen - med diverse kroppsliga fenomen som följd - och är snudd på omöjlig att få ned sen igen)  Och jag börjar på allvar tro att jag förklarar och talar för helt döva öron för ... det tycks inte göra någon som helst skillnad, det jag säger. Allt ändå bara upprepar sig - om och om igen. Jag hoppas att det är bristande förmåga till förståelse som ligger bakom varje lugnkrossande och inte ren och skär elakhet. Jag får lov att bestämma mig för det, annars står jag inte ut alls ...

Har alltså inte orkat handla som jag skulle och imorgon har jag ingen bil att frakta varorna med, så jag veti fan hur jag ska få hem någon julmat (eller mat överhuvudtaget) nu. Och ärligt talat skiter jag i vilket faktiskt, men det är ju meningen att dottern min ska vara här på julafton och hon kanske vill ha någon form av julmat förstås ... Som sagt, FAN OCKSÅ att det aldrig ska gå att få lite lugn och ro! :-( Kunde jag så skulle jag lägga mig under täcket och inte kliva upp igen. Men jag har en liten "fröken" i mitt bakhuvud som inte tillåter mig det, även om hennes stränga stämma hörs mindre och mindre för var år som går.

Men God Dan före Dan före Doppare Dan hörni! :-o ;-)

Kommentarer
Postat av: paula-sys

fridens liljor kära lillasys,imorgon drar vi till stockholm o träffar hasses familj-sen hem för att på juldagen träffa dotter o barnbarn, hoppas du pallar I hate julen men det får gå ändå..

Kram

2011-12-22 @ 23:10:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja jag läste det i din blogg tidigare, om era julplaner! Kör försiktigt och ha det så mysigt! :-)



Egentligen tycker jag julen är rätt mysig, men jag måste ju erkänna att det mysiga mest ligger i barnens förväntningar och har man inga barn omkring sig (vilket jag inte kommer att ha i år) så kan det ju kvitta med julen för min del.



Zabina och jag kommer att fira större delen av julaftonen ensamma. Sent mot kvällningen kommer sen Zacharias hem från julfirande hos sin far och eventuellt kommer Johan (särbon) också, från julfirande med sin släkt.

Känns skönt att bara vara hemma när man inte är glad med glittrande ögon, hur som helst. ;-)



Kramar!/Lillasyster.

2011-12-23 @ 01:06:25
Postat av: Cordelia

Varmaste kramen från mig!

Julen är för mig ingenting faktiskt. Firar den inte på det sätt som andra gör med klappar och julmat. De inre kraven man har på sig själv tenderar ställa till det så mkt att man brakar ihop. Man borde kunna vräka den där präktiga fian som alltid mumlar i bakhuvudet. Är det möjligt månne?



Ha en skön och avkopplande helg, om du kan!

2011-12-23 @ 12:24:45
URL: http://trollpulver.se
Postat av: Jerry

God Jul kära nätvän!

Många kramar!

2011-12-23 @ 13:47:35
URL: http://jerryolsson.wordpress.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Cordelia - Hehe, ja ibland vill man ju kunna kasta ut "fröken Präktig", men å andra sidan ... utan henne som inneboende kanske man inte på egen hand stretat på?!? :-o ;-)

Men jag håller med - de inre kraven är mer än nog, man behöver absolut inga tillskott från något yttre dessutom. :-/



Hoppas din jul blir skön och lugn i alla fall, hur du än kommer att fira den!

Varma kramar tillbaka till dig!/Tette.

2011-12-23 @ 21:12:25
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jerry - :-) Detsamma till dig, du fina människa! ;-)

God Jul och Kramar!/Tette.

2011-12-23 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0