Några timmars ro

För första gången på över en vecka är jag HELT ensam några timmar och det är minst sagt välbehövligt! Blir hyperfrustrerad när jag konstant hör ljud, ser folk/djur gå förbi, blir avbruten i det jag gör och i mina tankar. Klarar inte av det helt enkelt! Ja jag vet att jag sagt allt det här förut, men jag gör som jag vill i min blogg. Det är också det enda jag kan styra helt över själv, känns det som, hehe. :-o ;-)

Tror dock jag ska lägga mig och sova en stund, för det sviiiider så förbannat i ögonen att jag inte orkar vara vaken ändå. Svullnaden har lagt sig betydligt i alla fall, sedan jag började med kortisondropparna/salvan. Skönt!

Sonen blev ordentligt firad på sin 20-årsdag igår!
Först på morgonen med sång, bakelse och presenter på sängen. Och mot kvällningen var vi till hans far och åt paj, tårta och kakor och drack champagne med släkten och delar av sonens vänkrets. Och ännu mer presentöppning. Tror att han var mycket nöjd med sin dag! :-) Bl.a fick han en jäkla massa pengar och en sprillans ny laptop.



Imorgon ska särbon och jag vara barnvakt till yngsta barnbarnet, så vårt nyårsfirande blir lugnt, med andra ord. Ingen av oss har lust/ork att festa ändå, så det blir bara skönt! :-) Vi ska i alla fall se till att äta gott, mysa och även göra det lite extrafestligt för Isoldepluttan.

Men NU ska jag njuta vidare av den tillfälliga tystnaden/ensamheten här hemma. Aaahhhh. ;-)

Kommentarer
Postat av: Cordelia

Aaaah, lugn och ro. Ett nyår helt i min smak för här blir det lugnt med. Har en skräckslagen hund och två chockskadade katter att ta hand om pga alla fyrverkerier och smällare.



Ett riktigt gott nytt år till dig och de dina Tette!

2011-12-31 @ 11:48:27
URL: http://www.trollpulver.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Cordelia och jag önskar dig detsamma,

ett Gott Nytt År! :-)



Jag har alltid haft djur, (ett otal katter och fyra hundar genom åren), men aldrig några som brytt sig ett smack om smällare. :-o Visst är det konstigt, med tanke på hur många djur som uppenbarligen faktiskt ÄR rädda för detsamma?!



Men jag ska väl inte ropa HEJ ännu ... vi ska ju ha dotterns jycke här ikväll/inatt och hur han reagerar har jag inte en susning om. :-o



Hur gör du för att lugna djuren när smällarna startar - har du något knep?



(Ps. IGEN, för tredje gången ;-) ... Är det ok att länka till din sida från min "vanliga" länksida?)



Onnellista Uutta Vuotta!/Tette.

2011-12-31 @ 13:36:30
Postat av: Cordelia

Oj, jag ber om ursäkt för jag har missat att du vill länka till min blogg. Varsågod, det är helt okej! ;-)



För att lugna Socker så drar jag ner persiennerna, parkerar i soffan och umgås med familjen, ber honom lägga sig hos oss. Då funkar det. Men när vi går ut och det smäller överallt blir han spattig värre. För tillfället sover han djupt liggandes bredvid mig. Vi får se hur det blir vid tolvslaget och framåt natten.



Kramen till dig!

2011-12-31 @ 18:41:09
URL: http://www.trollpulver.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Bättre sent än aldrig, heter det ju. ;-)

Men av någon anledning får jag inte upp din sida när jag följer länken du lagt i meddelandet?!? :-o Är adressen fel eller är det något fel på sidan just nu bara?



Fick hit dotterns jycke nyss och tydligen är han som alla djur jag haft - INTE rädd för smällare. Skönt! :-) Undrar vad det beror på att viss djur ÄR rädda och andra inte, när det smäller?



Nu börjar maten bli klar här, särbon kockar för fullt och jag och yngsta barnbarnet sitter dreglande och bara väntar! ;-)

Kram!/Tette.

2011-12-31 @ 19:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0