Lugna gatan

Har haft ovanligt fridfulla senaste dygn, (om man bortser från mitt inre, som alltid är mer eller mindre i uppror förstås ... :-o ;-)), med särbo, barn, barnbarn och hundar omkring mig. Och mycket mer än så tänker jag inte skriva här idag, tror jag.

Exakt för stunden känns det som att jag inte kommer skriva någongång alls här mer, men den känslan går väl förmodligen, kanske över igen, så jag får försöka behärska min lust att stänga ned skiten helt.
Är man dramatisk och känslostyrd så ÄR man, hehe ... Fördelen med att bli äldre är ju dock att det är lättare att känna igen mönster av reaktionsbeteenden och därmed lättare att inte vara så implusiv som i yngre år. ;-D

Några gryniga androidtagna bilder från igår lägger jag in här också.


Särbon är den som står för matlagningen. Här avsmakas kalopsen han just tillreder.


Nu har han även dukat och tänt ljusen över bordet och ropar åt oss andra att komma och äta.
Lyx! :-)


Mormors plutta, hungrig som en varg (det är hon alltid, hehe). Nej, det är inte potatismos till kalopsen, utan Isoldegumman som krossat sina potäter bara. ;-)

En sista bild för idag, på sonen min - (som just är på väg till sin far för en "pappavecka"). Fotot har han tagit själv, då han i torsdags medverkade vid en hårvisning på "sin" frisörskola.

Ha en fortsatt trevlig helg, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Önskar dig också en fortsatt bra helg!

Kram

2011-12-17 @ 18:42:20
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Kajsa! :-)

Kram tillbaka!/Tette.

2011-12-18 @ 01:39:00
Postat av: Cordelia

...dramatiska fior finns lite varstans! ;-)

Har numera lärt mig att andas ett par gånger och sova på saken innan jag stänger igen bloggen. Ibland funkar det och andra gånger säger det poff

Jag hoppas du väljer att fortsätta.



Ha en himskans bra kommande vecka!

2011-12-18 @ 21:54:10
URL: http://www.trollpulver.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Hehe, ja det är inte lätt! ;-)

Jag ska försöka behärska mig den här gången - faktum är att känslan lagt sig lite redan, så än så länge får den nog ligga kvar. :-)



Detsamma - ha en bra vecka!/Tette.

2011-12-19 @ 00:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0