Klappjakten är över

Är HELT slut, efter två dagars klappjakt och rännande i butiker. Igår ihop med dottern och idag på egen hand. Men nu har jag nog alla klappar jag skulle ha (tror jag) och precis nyss slog jag in den sista så ... återstår bara städning, matinköp/lagning och lite mer pyntning, så kan julen få komma. Gärna lite snö lagom till lördag också (som gärna sen får försvinna igen efter ett par dagar!) :-)


Planen för dagarna framöver är:

Onsdag - Till sonens salong för lite uppfräschning och direkt efteråt till sista träffen för året hos min kombinerade träningscoach/massör/akupunktör. KPT:n (Kognitiv Psykoterapi) ska jag till dagen innan nyår, innan allt vad terapier heter får ta ett jullov.

Torsdag - Städa, städa, städa och tvätta. Och eventuellt handla all mat, OM jag/vi inte gör det på fredag förmiddag, vi får se hur det blir. EVENTUELLT firar vi lite småjul med barnbarnen under tidiga kvällen, beroende på hur jullovsplanerna ser ut med deras fäder.

Fredag - Eventuellt storhandla, som sagt. Ta fram tomtar och min lilla vita granersättare. Tänker inte ha gran i år nämligen, eftersom det inte kommer att vara några barn med hos oss på julafton. Känns bara onödigt då att släpa in en gran. Fixa skinkan, ha uppesittarmys med skinkmacka och annat gott. :-)


Såhär fin gran hade vi julen -08. Egenhändigt nedhuggen av särbon, på hans egen mark. :-)

Lördag, Julafton - Särbon ska iväg till hans släkt, sonen är hos sin far och barnbarnen hos sina fäder i år så ... blir som förrförra året - bara dottern och jag hemma. Särbon min kommer mot kvällen och det gör eventuellt även sonen. "Normalt" när det är "pappajul" så åker sonen iväg till sin faders rotland, Danmark, men i år blir de hemma och därför kan alltså sonen dela upp julaftonen på oss båda, om han vill.


Husets stortomte!

Ja, så ser min resterande vecka ut. Blir nog bra!

Sen väntar "bara" sonens 20-årsdag, nyår, dotterns 28-årsdag, syrrans födelsedag och mammas födelsedag - allt innan tjugondedag Knut. Pust! :-o ;-)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0