Fri tolkning ...



Kommentarer
Postat av: Nina

Fan den är bra, den sjöng brorsan ofta när vi var liten.

Tror jag skippar att spela upp den för döttrarna, då vet man vad kommer att få höra ett tag framöver (fem och sju år gamla)



En jävligt stor kram från mig ;)

2011-12-04 @ 01:54:28
Postat av: Tette - svarsinlägg

Hahaha, nä det är nog ingen bra idé att inplantera den formen av ordförråd i så pass små och oskyldiga människor. ;-)



Kom att tänka på när mina ungar var små ... jag ville såklart inte att de skulle svära men istället kom min mor på den ypperliga idéen - när de var hos henne - att lära dem svordomar på finska. :-o Som om det på något vis skulle förmildra?!? Lät ju bara ÄNNU värre, hehe.



Kram tillbaka!/Tette.

2011-12-04 @ 12:45:34
Postat av: Cordelia

Den där underbara melodin får mig alltid alltid på gott humör. Man vräker liksom ur sig det som behövs på nåt sätt.

2011-12-04 @ 13:23:01
URL: http://trollpulver.wordpress.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Precis Cordelia - den säger rätt mycket och är extremt "utloppsfrigörande". ;-)



/Tette.

2011-12-04 @ 14:45:56
Postat av: Nina

Haha, nä svordomar på finska är nog inte ett dugg bättre..låter råare på något sätt.



Nu ska jag inte låtsas va någon pretto, mina ungar svär kan jag lova (har dom lärt sig av mor sin) :)

2011-12-06 @ 03:06:04
Postat av: Tette - svarsinlägg

Allt på finska låter som svordomar, har jag hört folk säga som inte är finsktalande själva. ;-)



Jo, jag svär också mycket, har jag tyvärr alltid gjort, men konstigt nog har mina ungar inte tagit efter det. :-o Det får man ju vara tacksam för.

Dina tjejer är ju i den ultimata "svordomstestaråldern", så det går kanske över, om du har tur. ;-)



Min dotter berättade så sent som igår hur hon hade hört sin yngsta (mitt femåriga flickebarnbarn alltså) sitta med ett spel och svära, när det inte gick som hon ville, hehe.



Jaja, värre fel kan man ju ha som människa ändå! :-)



Kram igen!/Tette.

2011-12-06 @ 09:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0