Lätt lördagsbabbel

Efter sjukhusbesöket igår åkte särbon och jag och storhandlade. Vi försöker göra det varje vecka och oftast på Willys. Där finns allt vi tycker om och behöver och det till rimliga priser. Konsum, som ligger närmast mitt boende, är löjligt dyr i jämförelse. Jag ser nu och då lokala annonser som vill påstå att Konsum skulle vara den mest prisvärda affären i kommunen men det är ren och skär bullshit!


I bilen efter arbets-ekg:n.

Alltså ... mina glasögon ... de ser mer än lovligt sneda och vinda ut, ser jag såhär på foto, hehe. Är närsynt som den värsta bofink (har även brytningsfel) och har därför haft glasögon sedan 12 års ålder. Använder dem dock i princip bara när jag tittar på TV och kör bil. Resten av tiden går jag runt halvblind. :-o ;-) Fördelen med att vara närsynt är att man tydligen fördröjer det "vanliga" åldersbetingade synfelet. Ser ännu utmärkt på nära håll, med andra ord. Trots att jag blir 50 om blott tre år. Särbon ser inte att läsa alls utan läsglasögonen (det har han inte gjort på flera år) och han är ändå tre år yngre än mig.

Nåväl ... efter storhandlandet stack särbon och jycken tillbaka till Ornö och istället fick jag kvälls/nattgäster i form av dottern och äldsta barnbarnet. Jag var ju med när han föddes och har därför (? antar att det är därför i alla fall?) ett särskilt nära extraband till honom.


Barnbarnet Elvis är ett stort Robinfan och därför satt vi i soffan, till Idol och höll tummarna för att Robin skulle vinna. Pojkstackaren höll på att somna innan röstningsdelen började, men han höll sig tappert vaken. Tyvärr vann ju inte Robin, men VI vann ju några extratimmars gosande i alla fall. :-)

 
Elvis är just nu med sin mor till optikern. Han har på sistone klagat en hel del över att han ser dubbelt när han ska läsa och dessutom får han lätt ont i huvudet. Risken är väl stor att han ärvt framför allt brytningsfelet jag har - och som båda mina barn tyvärr ärvt av mig. Vi får väl se vad de kommer fram till.

Uppdaterat i efterhand:
Jodå, barnbarnet hade samma synfel som oss andra - närsynt och brytningsfel. Han verkar dock glad över att få glasögon och det är ju bra. :-) Och förhoppningsvis slipper han då också huvudvärken.

Senare i eftermiddag kommer sonen min hem också, för en "mammavecka". Herregud förresten ... ungen - min minsting, babypojken - blir 20 år om bara 20 dagar! :-o Tiden flyyyyger fram!

Ha en skön lördag, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Milo

Snygging!

Vi storhandlar oxå alltid på Willys. Men, en gång i månaden, när pengarna kommer. :)))



Kram Milo

2011-12-10 @ 12:53:10
URL: http://Mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Eller hur, skitsnygg, hahaha. ;-)

Ja Willys är bra! Bäst rent utav! :-)



Kram!/Tette.

2011-12-10 @ 14:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0