Annandag jul

Har ingen större lust att skriva egentligen, men några rader ska jag ändå plita ned.

Julaftons dag och eftermiddag/tidig kväll tillbringade dottern och jag ensamma, som sagt. Vi åt och babblade och hade det lugnt och fint. Mot kvällningen kom sen sonen från sin far och särbon från sin släkt och det blev nog rätt sent innan vi kom isäng, fyllda med mat och godis.


Julbord, dukat för bara mig och dottern min. Observera de små tallriksljushållarna. Både fina och praktiska, när man inte gillar stark takbelysning. ;-)

Har fortsatt haft båda mina barn och särbon (och två hundar) omkring mig och det skulle ju vara supermysigt ... om jag inte var så eländes eländig hela jävla tiden. Imorgon bitti ska jag bege mig till ögonakuten i Stockholm, för tyvärr har de inte förbättrats ett smack under de här dagarna, tvärtom! Ser FÖRJÄVLIG ut! Helt igensvullen, rödlila, det kliar, svider, värker, känns som glaskross varje gång jag blinkar och det rinner en ständig flod av vätska ur ögonen. :-( Måste med andra ord nog ha någon form av mediciner/salvor för att få bukt med skiten, då det inte verkar ha för avsikt att självläka.

Ena ankeln har svullnat upp också - sådär bara, hux flux. :-o Hade så en gång för typ fem år sedan, när jag helrenoverade lägenheten helt ensam och stod på en stege och målade sisådär en 16 timmar i sträck. DÅ var det ju förståeligt att belastningen visade sig på något vis, men nu?!? Har ju inte gjort något som sagt. Mysko! jaja ...

Och sen har jag ju även ont i skallen/nacken, har kvar brainzaps från medicinutsättningen (och en rad andra symptom som jag kopplar till det också), osv, osv. Känns som det inte är många punkter på/i min kropp som INTE gör ont och/eller beter sig konstigt just nu. Så jävla frustrerande! :-( VILL VARA FRISK, glad och pigg!! Är urbota TRÖTT på att alltid vara sjuk och deppig! Blää! :-(

Jaja ... slutar nu för idag, innan hela inlägget besudlas med negativitet ... igen! ... ;-) Gör det med tre gamla julbilder. Den första på min mor och mig. Kan väl kanske ha varit i 10-årsåldern här?.

Mamma och jag tittar på TV i vår fina, gröna, moderna 70-talssoffa. ;-)


Dottern min, som typ fyra-fem-åring, bredvid vår dåvarande gran. Syns det på hennes vita luggdelsslingor att hennes mamma var (är) frisör? ;-)


Liten, förväntansfull son, med vår dåvarande grantomte i famnen - väntandes på den "riktiga" tomtens ankomst. :-) Han var nog också fyra-fem år gammal här, tror jag.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

God fortsättning, nu har jag varit här och läst ikapp lite. Jag har haft fullt upp med annat och inte så mycket tid överför datorn, men nu så.

Usch och fy vad otäckt med dina ögon! Men jag förstog nog inte riktigt, hade du satt på nån form av lösögonfransar, eller vad?

Du måste berätta vad dom sa när du kommer hem från ögonakuten.

Kram till dig!

2011-12-26 @ 18:46:32
Postat av: Kajsa

Glömde ju skriva att jag gillar dina tallriksljushållare skarpt. Får man fråga vart du har köpt dom?

Kram igen

2011-12-26 @ 19:32:48
Postat av: Jerry

Tycker synd om dig. Det är liksom ingen ände på allt som drabbar dig. Kramar om länge och önskar dig trots allt en bättre fortsättning.

2011-12-26 @ 20:53:37
URL: http://http//jerryolsson.wordpress.com
Postat av: Milo

2011-12-26 @ 21:17:42
URL: http://Mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kajsa - Tack detsamma och att du har fullt upp med annat än datorn är kanske något positivt?! ;-)

Ja, jag satte på lösfransar, sådär proffsigt en och en. Tog timtal och kostade en del, och för det fick jag alltså - TADAAAA - en allergichock, hahaha. Ja, kan inte annat än skratta åt eländet! Så går det när man försöker vara lite fåfäng. ;-)

Som du kanske läst nu i senare inlägg så löd alltså ögonläkarens diagnos: "Allergisk bindhinneinflammation".



Tallriksljushållarna har jag köpt på en antikbod, så de är alltså gamla, begagnade. Har inte en susning om var man kan hitta sådana annars. Har själv bara två stycken och skulle gärna ha fler. De liknar ju sådana där granljushållare man hade "förr", kanske går det att använda sådana rent av?!? Kram tillbaka!



Jerry - Nä, det är lite mycket av det eländiga, helt klart. :-( Tack för kram och god bättring/fortsättning! Önskar dig detsamma! Kram!

2011-12-27 @ 23:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0